اردبیل؛

اردبیل میزبان سومین نمایشگاه ملی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور

معاون صنایع دستی استان اردبیل گفت: سومین نمایشگاه ملی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طی روزهای 16 تا 20 مرداد ماه در اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علیرضا دباغ عبداللهی،معاون صنایع دستی استان اردبیل با اعلام این خبر، افزود: این نمایشگاه برای سومين سال پياپی به طور متمركز در اردبیل برگزار می شود و حدود 120 غرفه از سراسر كشور حضور خواهند داشت.

وی زمان برگزاری سومین نمایشگاه ملی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان را طی روزهای 16 تا 20 مرداد عنوان کرد و افزود: تولیدکنندگان صنایع دستی استان اردبیل نیز در 40 غرفه آثار خود را در معرض بازدید قرار می دهند.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبيل تأكيد کرد: این نمایشگاه فرصت مناسبی برای عرضه توانمندی‌های موجود و جلب توجه فعالان حوزه صنایع دستی به قابلیت های استان را فراهم می‌کند.

دباغ عبداللهی با اشاره به اينكه در سال 95 از بين 10 نشان ملی جغرافيايی، استان اردبيل موفق به دريافت 3 نشان مربوط به ورنی مغان، جاجیم خلخال و گلیم عنبران شد.

وی از طرح ملی شدن عنبران به عنوان شهر گليم خبر داد و افزود: در سال جاری پرونده ملیله اردبیل، معرق نمین و مرصع سنگ خلخال برای دريافت نشان جغرافيايی در حال بررسی است كه اميدواريم با دريافت نشان جغرافيایی، سطح كيفی صنايع دستی استان ارتقا می يابند و اين توليدات در سطح ملی و بين المللی ارزش گذاری می شود.

وی اضافه کرد: بازدید کنندگان می توانند همه روزه از ساعت 16 الی 22 جهت بازدید از این نمایشگاه به محل دایمی نمایشگاه های بین المللی اردبیل مراجعه نمایند.

 

انتهای پیام/ح

120 غرفه از سراسر کشور در نمایشگاه صنایع دستی حضور خواهند داشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.