استاندار کرمانشاه زبان فارسی را عنصر اصلی هویت ایرانیان عنوان کرد و گفت: این زبان فارسی است که پیوستگی و اتصال فرهنگی ما را در طول تاریخ کشور رقم زده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ اسداله رازانی استاندار کرمانشاه در دوازدهمین گردهمایی بین المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی ، گفت: دوازدهمین گردهمایی بین‌المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی  می‌تواند نقش موثری در اعتلای نام کرمانشاه داشته باشد.

وی افزود: هدف از برگزاری این گردهمایی حفظ و ترویج زبان فارسی است، اما برگزاری این کنگره بین‌المللی در کرمانشاه می‌تواند موجب ارتقاء نام کرمانشاه و نیز نام دانشگاه رازی که برگزار کننده اصلی این گردهمایی است، شود.

وی به تمدن چند هزار ساله ایران اشاره کرد و افزود: زبان فارسی در تمام طول تاریخ، با وجود تمام هجمه‌ها خود را حفظ کرده و همواره به عنوان زبان اصلی ایرانیان استفاده می‌شده است.

استاندار کرمانشاه به حملات قوم مغول و یونانی‌ها در قرون قبل و بعد از میلاد مسیح اشاره کرد و افزود: تمامی این هجمه ها نتوانست زبان فارسی را از پای درآورد و این زبان همچنان با قدرت خود را حفظ کرده است.

وی یادآور شد: با ورود اسلام نیز نه تنها زبان فارسی اصالت خود را از دست نداد، بلکه زبانی شد در خدمت اسلام و تعالیم آن و هم اکنون زبان فارسی در کنار زبان‌های عربی، ترکی و اردو به عنوان زبان اصلی جهان اسلام شناخته می‌شود.

انتهای پیام/ز

زبان فارسی در طول تاریخ همچنان با قدرت خود راحفظ کرده است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.