شهردار شیکاگوی قصد دارد به سبب تهدید‌های وزارت دادگستری آمریکا، علیه دولت آمریکا اقامه دعوی کند.

تصمیم شهردار شیکاگو برای شکایت از دولت ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه سی‌بی‌اس نیوز؛ وزارت دادگستری آمریکا تهدید کرده است، آن دسته از شهرها و ایالت‌هایی که اطلاعات مهاجران خود را در اختیار دولت فدرال قرار ندهند، با قطع بودجه دولتی مواجه خواهند شد.

«رام امانوئل»، شهردار شیکاگو، با اعتراض به این تهدید، اعلام کرد قصد دارد شکایت علیه دولت فدرال اقامه دعوی کند. «امانوئل» امروز این شکایت را به دادگاه تقدیم خواهد کرد.

قوانین محدودکننده مهاجرتی که از سوی دولت ترامپ وضع شده است، مشکلات زیادی را میان ایالت‌ها و دولت فدرال آمریکا بوجود آورده تا جاییکه برخی از شهرها و ایالت‌های این کشور اعلام کرده‌اند حاضر به پیروی از این محدودیت‌ها نیستند.

به همین علت دولت ترامپ طرح‌هایی را برای وادار کردن مقامات این شهرها برای تبعیت از محدودیت‌های مهاجرتی در نظر گرفته است که تهدید به قطع کمک‌های فدرال، یکی از این طرح‌های تنبیهی است.

شیکاگو در سال گذشته 2.3 میلیون دلار کمک دولتی دریافت کرد که این پول صرف خرید خودروهای پلیس جدید شد. این شهر دارای آمار قتل بالایی است بطوریکه در سال 2016 تعداد افراد به قتل رسیده در شیکاگو بیشتر از تعداد مقتولان در دو ایالت نیویورک و لس‌آنجلس بود.

در 9 ماه گذشته بیش از 102 هزار مهاجر در آمریکا بازداشت و 171 هزار مهاجر دیگر نیز از این کشور اخراج شدند.

انتهای پیام/

شهردار شیکاگو از دولت ترامپ شکایت می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار