مدیر کل کمیته امداد کرمان گفت: منابع اشتغال مددجویان تحت حمایت استان کرمان در سال ۹۶ نسبت به پارسال به دو برابر افزایش یافت.

افزایش ۲ برابری منابع اشتغال مددجویان کرمانیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ یحیی صادقی، مدیر کل کمیته امداد استان کرمان، گفت: خدمت گذاری و دستگیری از محرومان و نیازمندان به عنوان یک سنت حسنه نقش مهمی در زندگی دنیوی و آخرت ما دارد.


وی به بروز آسیب های اجتماعی در جامعه اشاره کرد و افزود: گروه هدف کمیته امداد گاهی از روی ناآگاهی دچار آسیب های اجتماعی می شوند، که باید با برگزاری برنامه های فرهنگی از بروز آسیب های اجتماعی در بین مددجویان تحت حمایت جلوگیری کرد.


وی بر توانمندسازی خانواده های تحت حمایت اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه های مهم و اساسی این نهاد توانمندسازی خانواده های تحت حمایت است و باید با حفظ عزت نفس خانواده های تحت حمایت در زمینه توانمندسازی آنان تلاش کرد.


صادقی با اشاره به اینکه بیش از نیمی از جمعیت تحت حمایت کمیته امداد استان را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند که بیشتر این زنان به دلیل فوت سرپرست تحت حمایت کمیته امداد قرار گرفته اند، افزود: به دنبال این هستیم با بهره گیری از ظرفیت حوزه علمیه به ویژه خواهران طلبه در بحث مددکاری اسلامی در جهت رفع مسائل و مشکلات زنان سرپرست خانواده و توانمندساری آنان اقدام کنیم.


وی از افزایش بیش از دو برابری منابع اشتغال استان در سال جاری نسبت به سال ۹۵ خبر داد و گفت: باید تلاش کرد با جذب این منابع زمینه توانمندسازی خانواده های تحت حمایت و محروم استان فراهم شود.


مدیر کل کمیته امداد استان به بحث حوزه مشارکت های مردمی و جذب کمک های مردمی توسط این حوزه اشاره کرد و افزود: تمامی صدقاتی که در استان توسط این نهاد جمع آوری می شود در کمک و یاری رساندن به نیامندان هزینه می شود و یک ریال از درآمد صدقات استان در جای دیگر هزینه نمی شود.


انتهای پیام/س

 

افزایش ۲ برابری منابع اشتغال مددجویان کرمانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار