به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،بهنقل از روابطعمومی اتاق بازرگانی اصفهان، اﺑﺮاﻫﯿﻢ ﻣﺤﻤﺪرﺿﺎزاده در نشست کمیسیون حمایت از سرمایهگذاری، تأمین مالی و توسعه روابط خارجی اتاق بازرگانی اصفهان، خواستار ایجاد شبکه بازاریابی در استانهای عراق از سوی تولیدکنندگانی استان اصفهان شد و اظهار داشت: تجربه موفق برخی شرکتها در تبلیغات و بازاریابی محصولات میتواند برای سایر برندهای تجاری تکرار شود.
وی اتاق بازرگانی اصفهان را اتاقی پیشرو پویا در عرصه تجارت با عراق برشمرد و گفت: اتاق اصفهان با اتاقهای بازرگانی کربلا، نجف، بغداد و بصره میتواند همکاری مشترک برای افزایش سطح مبادلات تجاری داشته باشد.
رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در عراق به شناسایی 63 مسئله پیش روی تجارت ایران و عراق اشاره کرد و گفت: 33 مسئله داخلی و 30 مسئله خارجی است و با حل این مسائل میتوان سطح تجارت در عراق را چند برابر ساخت.
وی میزان صادرات ترکیه به عراق در سال 2016 را 8 میلیارد دلار برآورد کرد و گفت: این عدد در سال 2012، 12 میلیارد دلار بوده و نشان از کاهش حضور اقتصادی ترکیه در عراق دارد، ولی کشور چین در حال پیشی گرفتن از ایران و ترکیه در عراق است.
محمدرضازاده اضافه کرد: واردات عراق در سال 2016 بیش از 37 درصد کاهش یافته و این در حالی است که سهم ایران در واردات عراق 19 درصد است. تبلیغات در عراق 2 برابر نسبت به تبلیغات در ایران اثربخش است و متأسفانه شرکتهای بازرگانی ایرانی از توجه به تبلیغات در عراق غفلت میکنند و چنانچه این بازار در اختیار تولیدکنندگان ایرانی قرار گیرد میزان فروششان نسبت به بازار داخل بیشتر خواهد شد.
انتهای پیام/س