اینترنت اشیا، اصطلاح رایج و نسبتا آشنای دنیای فناوری، در عین حال مفید بودن می‌تواند تهدید هم باشد.

اینترنت اشیا: فرصت یا تهدید+اینفوگرافیبه گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اینترنت اشیا، اصطلاح رایج این روزهای دنیای فناوری، شبکه گسترده ای از اشیای فیزیکی است که قابلیت درک محیط اطراف و یا عمل بر آن را دارند و می‌توانند با یکدیگر یا سایر ماشین‌ها و کامپیوتر ها ارتباط برقرار کنند.

فرآیند ارسال داده‌ها در فناوری اینترنت اشیا به این صورت است که به سوژه مورد نظر شناسه و یک پروتکل اینترنتی تعلق می‌گیرد که اطلاعات لازم را برای پایگاه داده مربوطه ارسال می‌کند. برای استفاده از سرویس اینترنت اشیا، حسگرهایی در درون اشیاء تعبیه می‌شود و شبکه‌ای که اشیاء را به هم متصل می‌نماید و یک سیستم پردازش داده، که ورودی و خروجی‌ها را تحلیل می‌نماید.

اینترنت اشیاء فرصت‌های مطلوبی را در مسیر پیشرفت ایجاد کرده است. فعال کردن شرکت‌های دانش بنیان، بخش خصوصی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، ایجاد محصولات نوآورانه و جدید برای درآمدزایی و افزایش بهره وری  ایده مناسبی برای حرکت فناورانه به تجاری شدن و تبدیلات ثروت از جمله فرصت‌هایی است که از طریق اینترنت اشیا قابل حصول است.

از کاربردهای اینترنت اشیا، توانایی چک کردن روشن یا خاموش بودن اتو یا اجاق گاز بوسیله تلفن هوشمند از محل کار و یا به عنوان مثال سفارش خودکار خرید تخم مرغ به فروشگاه نزدیک خانه توسط یخچال است.

اما در کنار تمام فرصت‌هایی که این پدیده می‌تواند ایجاد کند، اتفاقاتی از این طریق رخ می‌دهد که می‌تواند بسیار جدی باشد. اینترنت اشیا، با آسان کردن انجام کارها و کنترل اشیاء از راه دور، باعث ایجاد وابستگی افراد ازجمله دانش آموزان می‌شود که پیامد آن افت تحصیلی است. اینترنت اشیاء، مسیر را برای سودجویی دلالان هموار کرده، واردات ایمپلنت‌های جاسوسی را آسان می‌کند. و حتی می‌تواند تهدیدی برای حریم خصوصی افراد باشد زیرا از طریق اینترنت اشیاء دسترسی به عکس و فیلم و داده‌ها بسیار ساده تر است.

 اینترنت اشیا: فرصت یا تهدید+اینفوگرافی 

 

انتهای پیام/

فواید و مضرات اینترنت اشیاء

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۷ ۱۹ مرداد ۱۳۹۶
نمیدونم