کارگاه آموزش بررسی آسیب‌های اجتماعی در دوگنبدان برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛    در این نشست مسئول کارگروه تخصصی آموزش خانواده دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی خانواده را مهمترین رکن برای کاهش آسیب های اجتماعی اعلام کرد و گفت: آگاهی نداشتن و شناخت مطلوب از آسیب ها ریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی است.

حجت‌الاسلام حیدری با اشاره به اینکه باید باورکنیم که آسیب های اجتماعی قابل پیشگیری و درمان هستند افزود: باید تلاش کنیم تا این تفکر در جامعه فراگیر شده و به کمک دستگاهها و نهادهای فرهنگی و تبلیغی برای کاهش و ریشه کنی آنها اقدام کنیم.

وی به اشتغال به کار والدین، تغییر نگرش والدین به فرزندان، روی آوردن فرزندان به اینترنت و شبکه های اجتماعی منحرف، ایجاد فاصله عاطفی و معنوی زیاد میان اعضای خانواده اشاره کرد و گفت: این عوامل و برخی عوامل دیگر دست به دست هم می دهند تا فرزندان گرفتار آسیب های اجتماعی شوند.

حیدری افزود: در بحث ازدواج‌ها نیز مسائلی چون ناپایداری ازدواج‌ها، تغییر الگوی همسرگزینی، نداشتن مهارت‌هایی برای ازدواج ناتوانی والدین برای آموزش به فرزندان، افزایش روابط دختر و پسر در زمان نامزدی بدون عقد، تمایل به دریافت مهریه‌های سنگین، بالا رفتن سن ازدواج و افزایش تنوع‌طلبی جنسی مردان را می‌توان اشاره کرد.

 

انتهای پیام/ش

طلاق، اعتیاد، بی حجابی از دیگر محورهایی بود که در این کارگاه آموزشی یک روزه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.