مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل از تحصیل 230 هزار دانش آموز در مدارس استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، احمد ناصری، مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: 230 هزار دانش‌آموز در استان اردبیل مشغول تحصیل هستند که این دانش‌آموزان در 3 هزار و 394 آموزشی و در 12 هزار کلاس درس تحصیل می‌کنند.

وی با اشاره به این که در حال حاضر 1.5 درصد آموزش و پرورش کشور را آموزش و پرورش استان اردبیل تشکیل می‌دهد، گفت: 19 منطقه آموزش و پرورش در استان اردبیل فعالیت می‌کنند که دارای 19 هزار پرسنل هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در حال حاضر انجمن اولیا و مربیان در یک هزار و 800 مدرسه استان اردبیل راه‌اندازی شده و 10 هزار نفر عضو این انجمن هستند که نقش به‌سزایی در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش دارند.

ناصری با اشاره به این که مهم‌ترین اولویت ما حمایت از انجمن اولیا و مربیان در مدارس استان است، افزود: مشارکت خانواده‌ها در برنامه‌های آموزش و پرورش نقش بسیار مهمی دارد که انجمن اولیا و مربیان توانسته در پیشبرد این اهداف بسیار موفق عمل کند.

وی با بیان این که در استان اردبیل یک هزار و 750 روستا وجود دارد، بیان کرد: از این تعداد در یک هزار و 500 روستا مدرسه دایر شده است که مهم‌ترین اولویت ما تقویت دوره‌های تحصیلی در مناطق مختلف است.

وی افزود: بیش از 50 درصد دانش‌آموزان استان اردبیل در دوره ابتدایی تحصیل می‌کنند که این امر 118 هزار نفر دانش‌آموز را تشکیل می‌دهد و 16.5 درصد مدارس استان اردبیل غیردولتی هستند که 35 هزار دانش‌آموز در مدارس غیردولتی استان تحصیل می‌کنند.

 

انتهای پیام/ح

راه‌اندازی انجمن اولیا و مربیان در 1800 مدرسه اردبیل

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.