کولیوند خبر داد

‍کاهش مراجعات زائران به مراكز پزشكی در مكه و مدينه

معاون مركز پزشكی حج و زيارت جمعيت هلال احمر گفت: مراجعات به مراكز پزشكی مستقر در مدينه منوره و مكه مكرمه با وجود افزايش ۲۵ درصدی زائران در مناسک حج امسال،‌ تقريبا يک سوم ميزان مراجعه كنندگان در سال ۹۴ است.

‍ کاهش مراجعات زائران به مراكز پزشكی در مكه و مدينهپيرحسين كوليوند معاون مركز پزشكی حج و زيارت جمعيت هلال احمر در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛اظهار کرد:‌‌ يكی از دلايل كاهش مراجعه زائران به درمانگاه ها و بيمارستان‌های تخصصی ما در مدينه منوره و مكه مكرمه رعايت بهداشت و مراقبت های پزشكی از سوی زائران است.

وی اضافه كرد:‌ علاوه بر رعايت نكات بهداشتی از سوی زائران، حضور پررنگ و موثر تيم‌های پزشكی مستقر در هتل‌ها و درمانگاه‌های هلال احمر نيز موجب شده  تا كاهش قابل ملاحظه ای در مراجعات زائران را شاهد باشيم.

معاون مركز پزشكی حج و زيارت جمعيت هلال احمر تصريح كرد:‌ خوشبختانه تا امروز هيچ بيماری خاصی زائران را تهديد نمی‌كند و مشكلی در زمينه بيماری های واگيردار نداريم.

كوليوند به اجرای طرح انطباق در مناسک حج امسال و استفاده از پرستاران خانم برای ارائه خدمات پزشكی به بانوان زائر اشاره كرد و گفت:‌ خوشبختانه اين طرح به خوبی اجرا و با استقبال خوب بانوان مواجه شده تا آنها بتوانند بهتر از خدمات پزشكی در ايام حج استفاده كنند.

وی اضافه كرد: با تمهيداتی كه در مناسک حج امسال در نظر گرفته شده است، زائران هيچ نگرانی از بابت ارائه خدمات پزشكی نخواهند داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار