نماینده آستان مقدس شاهچراغ (ع):

برگزاری اولین نشست نمایندگان اعتاب مقدسه و مزارات شیعی جهان در کربلای معلی

اولین نشست نمایندگان اعتاب مقدسه و مزارات شیعی جهان اسلام با حضور نماینده آستان مقدس شاهچراغ (ع) در کربلای معلی برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حجت‌الاسلام محسن ابراهیمی نماینده آستان مقدس شاهچراغ (ع) در دور دوم اولین نشست نمایندگان اعتاب مقدسه و مزارات شیعی جهان اسلام که با حضور نمایندگان اعتاب مقدسه ایران، عراق و سوریه 19 و 20 مردادماه 96 در کربلای معلی برگزار شد، به مسائل مختلف پیرامون پیگیری 5 بند اول و هم چنین بند ۹ بیانیه که در مورد کرامت زائر و خدمات حقوقی و قانونی زائران است در اجلاسیه دوم تولیت‌های اعتاب مقدسه پرداختند.

وی در این نشست گفت: در مردادماه 1395 تولیت‌های اعتاب مقدسه جهان اسلام همزمان با ولادت باسعادت امام رضا(علیه السلام) در آستان قدس رضوی گرد هم آمدند تا بر سر تعاملات و هم‌فزایی علمی و فرهنگی مذاکره کنند. اجلاسیه دوم نیز اردیبهشت ماه 96 همزمان با ایام میلاد امام حسین(علیه السلام) در آستان قدس حسینی برگزار شد و قرار است اجلاسیه سوم تولیت های اعتاب مقدسه جهان اسلام سال آینده و همزمان با میلاد باسعادت امام جواد(علیه السلام) در کاظمین برگزار شود.


حجت الاسلام ابراهیمی ادامه داد: بین اجلاسیه های کربلا و کاظمین، نمایندگان اعتاب مقدسه جهان اسلام سه اجلاسیه برگزار می‌کنند تا مقدمات مذاکرات و تفاهم‌نامه‌های اجلاسیه سوم در کاظمین انجام شود.


در نشست نمایندگان اعتاب مقدسه جهان اسلام همچنین تشکیل کارگروه های تخصصی خانواده، عفاف و قرآن مورد بررسی قرار گرفت.
انتهای پیام/س

نشست نمایندگان اعتاب مقدسه جهان  اسلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار