نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: دستاوردهای جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی باید در جامعه به شکل گسترده منعکس شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی صبح امروز در آئین دیدار با جهادگران جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی که در دفتر امام جمعه ارومیه ترتیب یافت، اظهار داشت: دستاوردهای علمی، پژوهشی و فرهنگی جهاد دانشگاهی باید به صورت گسترده در جامعه انعکاس پیدا کند چرا که این سری مباحث مایه نشاط، فخر و مباهات در جامعه است.

وی با بیان اینکه جهادگران با نیت خالص و عزم جرم به فعالیت‌های مختلف در همه زمینه‌ها ورود پیدا می‌کنند، ادامه داد: خروجی فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در مقایسه با سایر مراکز علمی و دانشگاهی به معنای واقعی کلمه قابل مقایسه نیست، همه این دستاوردها مرهون تلاش دانشگاهیانی است که از روحیه جهادی برخوردار هستند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه امکانات و نیروی انسانی که در اختیار جهاد دانشگاهی قرار دارد با سایر مراکز دانشگاهی قابل مقایسه نیست، اظهار داشت: موفقیت‌های این نهاد انقلابی در استان به معنای واقعی کلمه ارزشمند و قابل توجه است.

وی بر لزوم اهتمام درراستای تبلیغ و اطلاع‌رسانی دستاوردهای جهاددانشگاهی آذربایجان غربی در سطح استان و مناطق مختلف کشور تاکید کرد و بیان داشت: رسانه‌های جمعی باید در این زمینه ورود پیدا کنند تا از این رهگذر یک نوع قدردانی از فعالان این عرصه به عمل آید.

این استاد حوزه و دانشگاه مقوله آتش به اختیار از سری فرمایشات رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌های اخیر را یادآوری کرد و افزود: این موضوع فقط به فعالیت‌های فرهنگی، تربیتی و اجتماعی منحصر نمی‌باشد بنابراین باید در همه حوزه‌های علمی، آموزشی و ... به صورت خودجوش و با تکیه بر همت و توانایی شخصی و جمعی ورود پیدا کرد.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه جهاد دانشگاهی باید به صورت علمی و تخصصی همچنین منسجم در حوزه‌های مختلف اعم از پژوهشی و علمی ورود پیدا کند، اظهار داشت: یکی از موانع در این زمینه نظام پیچیده اداری است که باید برای برطرف کردن آن گام برداشت.

 

در ادامه رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با بیان اینکه طی سال گذشته  235 عنوان کتاب دانشگاهی و فرهنگی توسط مرکز انتشارات جهاد دانشگاهی استان تولید شده است تصریح کرد: سال گذشته 12 عنوان کتاب دانشگاهی توسط مرکز انتشارات جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی به چاپ رسیده است.

وی با اشاره به فعالیتهای آموزشی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی گفت: سال گذشته در دو حوزه تخصصی کوتاه مدت آموزش عالی علمی کاربردی استان 34 هزار نفر در قالب 7 مرکز تخصصی دوره های آموزشی را سپری و 19 هزار و 500 نفر ساعت در قالب آموزش های 3 ماهه ضمن خدمت و مجازی کارکنان دولت بهره مند شدند.

عاقلی با اشاره به فعالیت های جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در حوزه های پژوهش و فناوری و ارائه 457 طرح مطالعاتی و تحقیقاتی از سوی مراکز فناور جهاد دانشگاهی استان یادآور شد: سال گذشته از 24 طرح فناورانه در مراکز تحقیقاتی 9 طرح وارد عرصه تولید صنعتی شده است.

وی افزود: تولید دستگاه ضد سرمازدگی با 40 درصد کاهش قیمت تمام شده در مقایسه با نمونه خارجی دستگاه ، طراحی و ساخت نانو ذرات نقره ،طراحی و ساخت پایلوت آبیاری هوشمند اتوماتیک به منظور ارتقا 50 درصدی راندمان آبیاری،تولید گیاه به روش بیو تکنولوژی و کشت بافت، تولید دستگاه مانیتورینگ هوشمند المک گاز برای اولین بار در استان و کشور و طراحی و ساخت ربات هوشمند و خنثی کننده مین با همکاری وزارت دفاع در مجتمع تحقیقاتی جهاد دانشگاهی اذربایجان غربی بخشی از دستاوردهای مرکز تحقیقات جهاد دانشگاهی استان است.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با اشاره به فعالیت 26 شرکت دانش بنیان در واحدهای فناور جهاد دانشگاهی استان اظهار کرد: 100 نخبه و فارغ التحصیل دانشگاهی در قالب شرکتهای دانش بنیان فعالیت علمی و پژوهشی انجام می دهند.

وی گفت: افتتاح درمانگاه تخصصی دیابت اذربایجان غربی گامی موثر در کنترل زخم های دیابتی و پیشگیری از قطع عضو افراد دیابتی بوده که توانسته بخشی از مشکلات این حوزه را دراستان مرتفع کند.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با اشاره به تلاش نیروهای متخصص و کاردان جهاد دانشگاهی در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی،تولید و اشتغال گفت: از علل رکود اقتصادی حاکم در کشور وجود تکنولوژی های نسل دوم در مراکز تولید و کارخانجات بوده که با تولید هزینه مازاد توام با راندمان پایین  منجر به ورشکستگی و تعطیلی خطوط تولید کشور می شود که جهاد دانشگاهی آمادگی کامل جهت ارائه خدمات نسل چهارم تکنولوژی در راستای رفع نیازهای جامعه را دارد.

عاقلی گفت: پایه و اساس اقتصاد مقاومتی اقتصاد دانش بنیان است که جهاددانشگاهی استان با تلاش روزافزون در راستای حل مشکلات جامعه به فعالیت های تحقیقاتی و علمی خود تداوم خواهد داد.

انعکاس دستاوردهای جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در جامعه

انتهای پیام/ب

انعکاس دستاوردهای جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در جامعه

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.