سرانه مصرف ماهی در ایران 14 کیلوگرم است

مشاور رئیس سازمان شیلات ایران گفت: سرانه مصرف ماهی در ایران 14 کیلوگرم است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مجید کوق، مشاور رئیس سازمان شیلات ایران در آئین اختتامیه سومین جشنواره طبخ ماهی، آبزیان و غذاهای دریایی خلخال افزود: امسال بیش از یک میلیون تن انواع ماهی و آبزیان در کشور تولید شده است.

وی با بیان اینکه سرانه مصرف ماهی در کشورمان فاصله بسیاری با کشورهای پیشرفته و توسعه یافته جهان دارد اضافه کرد: بستر سازی برای ترویج فرهنگ مصرف ماهی در استان های غیر ساحلی از اهداف سازمان شیلات در سال جاری است.

مشاور رئیس سازمان شیلات ایران گفت: در حالی که سرانه مصرف ماهی در ایران 13.5 تا 14 کیلوگرم در سال است این سرانه در برخی از کشورهای جهان همچون ژاپن 75 کیلوگرم می باشد، استان اردبیل با سرانه مصرف 10 کیلوگرم ماهی سومین استان کشور در این زمینه است.

اقبال عباسی، معاون برنامه ریزی و منابع انسانی استاندار اردبیل نیز در این مراسم با تقدیر از برگزار کنندگان جشنواره از شهرستان خلخال به عنوان بزرگترین ظرفیت و قطب گردشگری استان یاد کرد و افزود: با توجه به وجود منابع آبی غنی در این شهرستان این پتانسیل می تواند به عنوان یک ظرفیت مهم در توسعه صنعت گردشگری جنوب استان مورد استفاده قرار بگیرد.
میرآرمان واعظی، مدیرکل شیلات استان اردبیل هم با بیان اینکه هدف اصلی از برگزاری این جشنواره ها ایجاد نشاط بین مردم و ترویج فرهنگ مصرف ماهی و آبزیان به عنوان یک ماده غذایی و دارویی در بین مردم است، گفت: در این راستا اداره کل شیلات استان برگزاری چند جشنواره را در دستور کار خود قرار داده است.

وی از رها سازی بیش از 2 میلیون قطعه بچه ماهی سفید در پشت سدهای کشاورزی استان اردبیل خبر داد و افزود: با هدف ترویج فرهنگ آبزی پروری در خلخال 200 هزار قطعه از این بچه ماهیان در پشت استخرها و سدهای کشاورزی این شهرستان رها سازی شده است.

در این جشنواره که با هدف ترویج فرهنگ مصرف ماهی و آبزیان برگزار شد 30 تن از بانوان شرکت کننده غذاهای طبخ شده خود از جمله ماهی شکم پر، قلیه ماهی، شامی ماهی، کوکوی ماهی، فسنجان ماهی، پلو ماهی، قلیه میگو و ماهی ساده را که بصورت زیبا تزیین کرده بودند در معرض دید و نمایش شرکت کنندگان در جشنواره قرار دادند.

در پایان داوران جشنواره خانم ها فریبا دربندی زاده، سمیه هدایتی و توران رفیعی را به ترتیب به عنوان نفرات اول تا سوم این جشنواره معرفی کردند.


انتهای پیام/ح

رها سازی بیش از 2 میلیون قطعه بچه ماهی سفید در سدهای اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.