فرماندار قصرشیرین از قطعی شدن تردد زائران عتبات عالیات امسال از مرز رسمی خسروی این شهرستان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛فرامرز اکبری فرماندار قصرشیرین با بیان اینکه  این تصمیم بر اساس توافق صورت گرفته بین وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران با همتای عراقی اتخاذ شده است گفت: زیرساخت های موجود در مرز رسمی خسروی به ویژه در بخش مخابرات، راه و امکانات خدمات رفاهی و بهداشتی برای خروج 500 هزار تن از زائران در ایام اربعین امسال با جدیت پیگیری می شود.


وی به وجود اماکن اقامتی مطلوب از جمله چندین هتل در قصرشیرین و خسروی اشاره کرد و افزود: مسیر کرمانشاه تا قصرشیرین به علت چهاربانده بودن مناسب ترین مسیر برای تردد زوار به عتبات عالیات است .


اکبری گفت:برای تسهیل در تردد زائران حسینی، شمار گیت های ورود و خروج مسافر در محل پایانه مرز خسروی به 100 مورد افزایش می یابد و هم اکنون پنج توقفگاه خودرو به وسعت بیش از 150 هکتار در این شهرستان احداث شده است.


شهرستان قصرشیرین دارای 14 واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با 322 اتاق و یک هزار و 200 تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه 80 ساخته شده تا زایران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت کنند.

 

انتهای پیام/ز

آمادگی قصرشیرین برای تردد زوار از مرز خسروی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.