دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری:

فناوری باید سطح زندگی مردم را ارتقا دهد

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: فناوری باید سطح زندگی مردم را ارتقا دهد و گفتمان غالب کشور به علم و فناوری تبدیل شود.

فناوری باید سطح زندگی مردم را ارتقا دهدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،سید محمدحسین سجادی نیری در نخستین جشنواره صنایع خلاق کشور در زاهدان گفت:توسعه فضای کسب و کار‌های نوین در پارک‌های علم و فناوری نجات بخش اشتغال جوانان تحصیل کرده و جویای کار در کشور است.

وی بیان کرد: صنایع خلاق متاسفانه در گذشته مغفول مانده بود که هم اینک زمینه گسترش آن در کشور فراهم شده است.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های فرهنگی بسیار زیادی دارد که می‌توان با بهره گیری از فناوری‌های نوین زمینه رشد و تعالی بیشتر آن را فراهم کرد.

وی ادامه داد: با بهره گیری از ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان از طریق فناوری‌های نوین می‌توان این استان را به پیشرفت و توسعه سوق داد.

سجادی نیری اظهار داشت: با حفظ چهارچوب‌های فرهنگی و خطوط قرمزی که در کشور داریم با تاسی از ظرفیت‌های حوزه فرهنگ می‌توانیم این فرهنگ را با استفاده از صنایع خلاق به اقتصاد نزدیک کنیم.

وی ادامه داد: با بهره گیری از کسب و کار‌های نوین می‌توان ظرفیت‌های فرهنگی را اقتصادی و درآمد زا کرد.

رئیس پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان نیز در این نشست ارائه مدل جدیدی در اکوسیستم اقتصادی این استان را از جمله اهداف جشنواره صنایع خلاق عنوان کرد.

محمد نبی شهیکی تاش اظهار داشت: سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های زیادی در حوزه هنر و صنایع فرهنگی دارد که از این ظرفیت برای ایجاد اشتغال به خوبی استفاده نشده است.

وی افزود: حوزه فرهنگی در سیستان و بلوچستان می‌تواند خلق ثروت کند و الگویی مناسب برای چرخه اقتصاد محلی باشد.

رئیس پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان گفت: به دنبال این هستیم تا جشنواره صنایع خلاق را هر سال در این استان برای بهبود وضعیت کسب و کار‌های نوین برگزار کنیم.

وی افزود: رویکرد‌های سنتی کسب و کار باید متناسب یا تغییرات و فناوری‌های نوین تغییر کند.

دبیر جشنواره صنایع خلاق نیز در این نشست گفت: با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی و هنری موجود در سیستان و بلوچستان برای توسعه اشتغال و کسب و کار برگزاری این جشنواره در زاهدان برنامه ریزی شد.

فرید شاهمرادی با بیان اینکه نقطه تلاقی بین فرهنگ و تکنولوژی خلاقیت است، ادامه داد: با توجه به معضلات موجود در زمینه کشاورزی و دیگر صنایع بهترین راه ارتقای شاخص اشتغال در سیستان و بلوچستان روی آوردن به نوآوری و استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری مانند گردشگری و صنایع دستی است.

استودیو انیمیشن و دوبله در پارک و علم و فناوری سیستان و بلوچستان برای پیشبرد فضای کسب و کار افتتاح شد.

همچنین هفت شرکت نوآوری در سیستان و بلوچستان با افتتاح دفتر در این جشنواره فعالیت خود را آغاز کردند.

در این جشنواره از سه نرم افزار طراحی صنایع دستی سیستان و بلوچستان رونمایی شد.

انتهای پیام/پ

نرم افزار طراحی صنایع دستی سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار