مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد گفت: میزان خرید گندم بذری و سیلویی مازاد بر مصرف کشاورزان در سال زراعی جاری به حدود 74 هزار تن رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛    سید نعمت الله روزبه اظهار داشت که 66 هزار تن از این میزان گندم سیلویی و مابقی نیز بذری است.

سال گذشته 65هزار تن گندم سیلویی و 10هزار تن گندم بذری از کشاورزان کهگیلویه وبویراحمد خریداری شده بود.

وی تصریح کرد که تاکنون بیش از 70 درصد مطالبات کشاورزان بابت این میزان خرید تضمینی گندم نیز به آنان پرداخت شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد، میزان پیش‌بینی خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری اعم از بذری و سیلویی را افزون بر 80 تن ذکر کرد.

روزبه گفت: قیمت خرید تعیین شده برای هر کیلوگرم گندم معمولی 13 هزار ریال و گندم دوروم نیز 13 هزار و 300 ریال در سال زراعی جاری پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت لازم برای خودکفایی در زمینه گندم تا حدود 2 سال آینده را دارد، خواستار همکاری و حضور میدانی کارشناسان جهاد کشاورزی در عرصه‌ها و زمینهای کشاورزی برای کمک به کشاورزان شد.

وی میزان گندم مصرفی مورد نیاز برای جمعیت 713 هزارنفری کهگیلویه و بویراحمد را حدود 85 هزار تن عنوان کرد و گفت: با ادامه این روند و تعامل بیش‌ازپیش کشاورزان و جهاد کشاورزی امکان تحقق و تأمین 100 درصد مواد غذایی در استان وجود دارد.

 

انتهای پیام/ش

سطح زیر کشت گندم دیم، آبی و جو دیم و آبی در استان به ترتیب 82، 24 هزار و 200 و 30 هزار هکتار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.