با حضور مسؤولان استانی مراسم رونمایی از 2 کلینیک سیار دندانپزشکی در یاسوج برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  آیین رونمایی از 2 کلینیک سیار دندانپزشکی کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون استاندار، فرماندار بویراحمد، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و دیگر مسوولان استانی و شهرستانی در یاسوج برگزار شد.

سید خالد موسوی‌فرد در این آیین، اظهار کرد: این کلینیک‌ها با هدف ارائه خدمات دندانپزشکی در مناطق محروم و کم‌برخوردار اختصاص یافته است.

رئیس گروه سلامت دهان و دندان سلامت کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این یونیت‌ها دارای تمام تجهیزات یک مرکز درمانی دندانپزشکی هستند، افزود: آموزش بهداشت، معاینه، ترمیم، جرمگیری و کشیدن دندان از جمله اقداماتی که با استقرار این یونیت‌ها در مناطق محروم انجام می‌شود.

وی با عنوان اینکه دو خودرو مجهز به وسایل و تجهیزات دندانپزشکی برای این کار اختصاص داده شده است، گفت: یکی از این خودروها در مناطق گرمسیری و یکی در مناطق سردسیری استان خدمات ارائه می‌دهند.

موسوی‌فرد، خاطرنشان کرد که در هر ماشین سه نفر (راننده، دندانپزشک و کمک‌یار پزشک) حضور داشته و خدمات را به صورت رایگان ارائه می‌دهند.

رئیس گروه سلامت دهان و دندان سلامت کهگیلویه و بویراحمد آغاز خدمات‌دهی دهان و دندان به مردم مناطق محروم را از سال 94 عنوان کرد و بیان داشت: ولی از آن زمان تاکنون پیشرفت‌های خوبی کرده و به میزان خدمات افزوده شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود 12 مرکز درمانی دندانپزشکی را مجهز کرده‌ایم، گفت: جامعه هدف این طرح کودکان زیر 14 سال و زنان باردار هستند.

این مسوول، تصریح کرد: این طرح به همت وزارت بهداشت و با همکاری معاونت اجتماعی و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اجرا و عملیاتی شده است.

انتهای پیام/غ

ارائه خدمات دندانپزشکی در مناطق محروم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.