هم اکنون ۲۰ میلیون نفر در بافت‌های تاریخی، فرسوده و حاشیه شهر‌های کشور سکونت دارند.

 ۱۴۰ هزار هکتار بافت تاریخی و فرسوده در کشوربه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ نریمان مصطفایی مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری وزارت راه و شهرسازی در سفر به شهرکرد، از شناسایی بیش از ۱۴۰ هزار هکتار بافت تاریخی، فرسوده و حاشیه نشین یا سکونتگاه غیر رسمی در شهر‌های کشور خبر داد.

وی گفت: ۲ هزار و ۷۰۰ محله شامل یکهزار بافت ناکارآمد و فرسوده، ۶۰۰ بافت تاریخی و یک هزار و ۱۰۰ سکونتگاه غیر رسمی در شهر‌های کشور وجود دارد.

مصطفایی با بیان اسکان ۲۰ میلیون نفر از جمعیت شهری ایران در بافت‌های تاریخی، فرسوده و سکونتگاه‌های غیر رسمی افزود: حدود ۱۱ میلیون نفر از این تعداد در یکهزار و ۱۰۰ سکونتگاه غیر رسمی شناسایی شده در ۱۱۰ شهر کشور شناسایی شده سکونت دارند.

وی اضافه کرد: سکونتگاه‌های غیر رسمی در کشور به طور میانگین ۲۰ تا ۲۵ درصد از جمعیت و مساحت شهر‌ها را شامل می‌شود.

مصطفایی اظهار داشت: ستاد ملی بازآفرینی شهری کشور از سال ۹۴ و با رویکرد توجه به محله‌های بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیر رسمی در کشور فعال شد.

مصطفایی با بیان اینکه در تمام شهر‌های کشور مشکل سکونتگاه‌های غیر رسمی وجود دارد گفت: طبق برنامه ششم توسعه، سالانه ۲۷۰ محله شامل بافت فرسوده، بافت تاریخی و سکونتگاه غیر رسمی، بازآفرینی و ساماندهی می‌شود.

به گفته وی، در سکونتگاه‌های غیر رسمی و بافت‌های فرسوده مشکلاتی نظیر بافت نامتعارف و نابسامان، سیمای نامطلوب، ساکنان کم درآمد و کم توان، وجود مشاغل نامطمئن و احتمال بروز آسیب‌های اجتماعی وجود دارد.

مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری وزارت راه و شهرسازی، برای بررسی طرح سکونتگاه‌های غیر رسمی شهرستان‌های شهرکرد و لردگان به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرد.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار