معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی گفت:فرهنگ کارآفرینی به عنوان یکی از شاخصه‌های اصلی در بین دانشجویان نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛نشست تخصصی کسب و کار‌های دانشجویی با هدف تقویت فرهنگ کار و خلاقیت در بین دانشجویان در راستای منویات مقام معظم رهبری و بستر سازی برای تحقق مولفه‌های اقتصاد مقاومتی و یکی از مولفه‌های اساسی فرهنگ دانشگاهی از سوی این نهاد در دانشگاه پیام نور ارومیه برگزار شد.


امین رستم زاده مربی و مدرس رسمی کارآفرینی و خلاقیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی گفت:باید فرهنگ کارآفرینی به عنوان یکی از شاخصه‌های اصلی و اساسی  در بین دانشجویان نهادینه شود.


رستم زاده گفت: امروز دانشگاه‌های پژوهش محور به دانشگاه‌های کارآفرین و ارزش آفرین تبدیل شده‌اند و ارزش آفرینی بدون اتکاء به پتانسیل اصلی و علمی کشور که همان دانشگاهیان و دانشجویان هستند امکان ندارد و برای رسیدن به این مطلوب باید واکاوی فرهنگی صحیح، علمی و واقعی صورت پذیرد.


وی ادامه داد: خروجی دانشگاه‌های کشور نباید فارغ التحصیل دانش آموخته باشد بلکه باید دانشگاه‌ها دانشجوی کار آموخته به جامعه تحویل دهند.


این مدرس خلاقیت و کارآفرینی گفت: کسب و کار‌های دانشجویی بسیار مهم است و باید دانشگاه‌ها بر روی این مهم برنامه فرهنگی راهبردی داشته باشند و تفکر کارآفرینی در همان ابتدای دوران دانشجویی فرهنگ سازی و تقویت شود.


رستم زاده افزود:تحولات سریع اقتصادی، صنعتی و فرهنگی در چند دهه اخیر و نیاز کشور به تقویت ساختار‌های دانایی محور و تولید ثروت از دانش، احتیاج به یک بسترسازی مناسب جهت تولید علم و فن آوری و طراحی مدل برای پدیدار نمودن عملی ایده‌های خلاقانه از ملزومات سیاست گذاری‌های هر کشوری خصوصا در دانشگاه‌ها محسوب می‌شود.

انتهای پیام/م

 

دانشگاه‌ها به جای دانش آموخته، کارآموخته تربیت کنند

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.