وزیر آموزش و پرورش با اشاره به چالش ها و محدویت ها در آموزش و پرورش گفت: خلاقیت و راه حل های جدید تنها راه رسیدن به هدف است.

خلاقیت نیاز امروز آموزش و پرورش برای موفقیتبه گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امروز سیدمحمدبطحایی وزیر آموزش و پرورش در جمع شورای معاونان با گرامیداشت یاد و نام شهدا به ویژه شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: کار خود را با درود به روح پرفتوح حضرت امام خمینی «ره» و آرزوی سلامت برای همه کسانی که از این مرز و بوم محافظت می‌کنند، آغاز می‌کنم و از زحمات دکتر دانش آشتیانی که در این مدت کوتاه در شرایط دشوار تلاش کردند، صمیمانه قدردانی می‌کنم.

وی ضمن تقدیر از اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: همه فرهنگیان تلاش کنند، با خلاقیت و نوآوری، مسیر جدیدی را در آموزش وپرورش ترسیم کنیم.

بطحایی ادامه داد: رأی نمایندگان مجلس پشتوانه بسیار بزرگی برای آموزش و پرورش است و مسیر آموزش وپرورش را در سایه الطاف الهی هموار می‌سازد.

وزیر آموزش وپرورش گفت: امروز آموزش وپرورش با شرایط بسیار خاصی مواجه است، از یک طرف سطح انتظارات و توقعات از آموزش وپرورش بسیار بالا رفته و از سوی دیگر، محدودیت‌ها وکمبود امکانات، شرایط خاصی را بر آموزش وپرورش حاکم نموده است.

بطحایی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر در مورد آموزش وپرورش، اظهار کرد: تاکید مکرر ایشان بر حل مسائل آموزش و پرورش با ارائه رویکرد‌های کارشناسانه بر اساس انتظارات نظام جمهوری اسلامی از آموزش و پرورش وظیفه مسئولان مربوطه را مضاعف می‌کند و باید برای برآورده کردن این انتظارات همواره تلاش کرد.

وی افزود: اگر مسیر فعلی آموزش وپرورش را ادامه دهیم، اهداف نظام تعلیم و تربیت محقق نخواهد شد، بنابراین تنها راهی که می‌تواند آموزش وپرورش را به سرمنزل مقصود برساند، خلاقیت و راه حل‌های جدید است.

وزیر آموزش وپرورش گفت: البته تا ایجاد نظم جدید، باید نظم موجود را حفظ نماییم از همه معاونان و مدیران می‌خواهم ذهن خود را به یافتن راه حل‌ها و مسیر‌های جدید معطوف کنند.

وی با اشاره به حمایت رئیس جمهور از آموزش وپرورش تصریح کرد: آموزش وپرورش یک نهادمیان بخشی است، اگر قرار است مشکل محیط زیست و دیگر معضلات جامعه مرتفع شود، باید در آموزش وپرورش سرمایه گذاری کنیم.

بطحایی یادآور شد: با هماهنگی و همدلی همه دست اندرکاران و صاحب نظران، قدم‌های جدی در آموزش وپرورش برخواهیم داشت.

انتهای پیام/

مسیر فعلی آموزش و پرورش اهداف را محقق نمی کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
داداش
۱۶:۱۲ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
فعلا خلاقیت رو بی خیال!!لطفا پنج ماه و نیم اضافه کار فرهنگیان را که از آذر95 تاکنون باقی مانده و سال جدید هم داره شروع میشه رو پرداخت کنید به خلاقیت هم بعدا می رسیم!!!؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
جدیت در رفع مشکلات معیشت معلمان و جدیت در آموزش های موثر برای معلمان و حذف ضمن خدمت های بی تاثیر و وقت گیر و تلاش برای بروز کردن اطلاعات معلمان و سیستم های مدیریتی که کشور های موفق ارائه دادن الگو برداری بشه و تلاش بشه با فرهنگ اصیل ایرانی همخوانی داشته باشه . وگرنه سلیقه ای عمل کردن و ازمایشگاهی کردن آموزش و پرورش یعنی تباه کردن نسل های بعد و کشور