فرماندار سروآباد گفت: جوامعی که در آن شاخص‌های مطالعه بالاست نیل به توسعه سریع تر و آسان تر مهیا می‌شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛علی مفاخری فرماندار سروآباد ظهر امروز در نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی سروآباد که در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: این نهاد فرهنگی نیازمند حمایت مردم و مسئولان و به ویژه شهرداری‌هاست.

وی افزود: شهرداری‌ها وظیفه دارند مطابق قانون نیم درصد از درآمدهای خود را به صورت ماهیانه به حساب انجمن کتابخانه های عمومی واریز کنند تا بتوانند به توسعه این نهاد فرهنگی کمک کنند.

مفاخری بیان کرد: حمایت از فرهنگ کتابخوانی حمایت از مقوله توسعه است و جوامعی که در آن شاخص‌های مطالعه بالاست نیل به توسعه سریع تر و آسان تر مهیا می‌شود.

فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سروآباد در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از نقش خیرین در رفع کاستی‌ها در بخش‌های مختلف، گفت: این قشر با حمایت‌های خود و بدون هیچ گونه چشمداشتی به توسعه کشور کمک کرده‌اند.

به گفته وی، کتابخانه‌های عمومی که با هدف ارتقای سطح آگاهی و بصیرت جامعه فعالیت می‌کنند نیازمند حمایت خیرین هستند و توجه به این بخش می تواند بسیاری از مشکلات و ناهنجاری‌ها را در جامعه کاهش دهد.

انتهای پیام/ م ح

توجه به فرهنگ کتابخوانی بسیاری از مشکلات را در جامعه کاهش می دهد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.