شهرستان خلخال مساعد و مستعد برای کشت انبوه گل محمدی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، هادی ذبیحی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خلخال در کارگاه آموزشی یک روزه فعالان حوزه باغبانی و کشاورزی و دانش آموختگان این رشته اظهار کرد: شهرستان خلخال مساعد و مستعد برای کشت گل محمدی است.

وی با اشاره به اینکه گل محمدی علاوه بر قرار گرفتن در زمره گیاهان دارویی دارای مزیت سودآوری بالا، نیاز کم به آب و اسانس بالا منبع درآمد خوبی برای کشاورزان خواهد بود.

مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خلخال افزود: ارتفاع مناسب شهرستان خلخال از سطح دریا و اختلاف دمای شبانه روز منطقه توان رشد گل محمدی را افزایش داده که این یک مزیت خاص برای پرورش و کشت این گل در شهرستان خلخال است.

ذبیحی این ظرفیت را یک بستر مناسب برای فعال سازی فعالان باغبانی و کشاورزی در روستاها و شهرها عنوان و افزود: در کنار کشت گل محمدی ایجاد بستر صنایع تبدیلی می‌تواند به شغل پایدار برای دانش آموختگان این رشته نیز تبدیل شود.

وی با اشاره به هم مرز بودن شهرستان خلخال با استان گیلان و آب هوای مطبوع منطقه به لحاظ شرایط استراتژیک جغرافیایی از برگزاری جشنواره گلاب‌گیری در آینده‌ای نزدیک در خلخال خبر داد.

 

انتهای پیام/ع

شهرستان خلخال مستعد کشت گل محمدی

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.