مصرف بنزین در فارس امسال ۹ درصد افزایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی رضا امین مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان فارس گفت: در پنج ماه نخست امسال در استان فارس ۷۹۸ میلیون لیتر بنزین مصرف شده که این میزان مصرف نسبت به مدت مشابه پارسال ۹ درصد افزایش داشته است.


وی افزود: در پنج ماهه اول امسال گازوییل با مصرف ۷۱۸ میلیون لیتر ۴ درصد افزایش و نفت کوره با مصرف ۲۰ میلیون لیتر ۱۵ درصد افزایش داشته است.


امین با بیان اینکه در استان فارس روزانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار کیلوگرم گاز CNG توزیع می‌شود گفت: این میزان مصرف معادل ۲۵ درصد در مصرف بنزین صرفه جویی ایجاد کرده و روزانه حدود ۱۰۰ هزار خودرو از آن استفاده می‌کنند.


امین گفت:‌ روزانه ۳۹۶ تن گاز مایع و ۱۹۰ هزار لیتر سوخت هواپیما دراستان فارس توزیع می‌شود.


وی اظهار داشت: روزانه ۱۳۰ هزار لیتر نفت کوره نیز در استان فارس توزیع می‌شود.


امین بیان کرد: استان فارس خط انتقال فرآورده‌ای نفتی از استان‌های مجاور ندارد و ۴۵ درصد از محصولات و فرآورده‌های مصرفی استان فارس از پالایشگاه شیراز تامین می‌شود و مابقی از طریق ناوگان نفتکش و خطوط جاده‌ای از استان‌های اصفهان، هرمزگان، یزد، مرکزی، کرمان و بوشهر تامین می‌شود.


مدیرشرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان فارس تصریح کرد: یک هزار و ۳۸ نفت کش جاده‌ای کار انتقال فرآورده‌های نفتی از استان‌های یاد شده به استان فارس را انجام می‌دهند.
انتهای پیام/ر


افزایش ۹ درصدی بنزین در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار