احداث باغ مفاخر در اردبیل

باغ مفاخر در اردبیل احداث می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان در مراسم  نکوداشت نیم قرن فعالیت‌ ارزنده دکتر یوسف معماری که با حضور مردم فرهیخته اردبیل و مسؤولان استانی برگزار شد، اظهار کرد: بهتر است در اردبیل باغ مفاخر احداث شود تا تندیس مفاخر و شخصیت‌های اردبیلی در آن جای گیرد.

وی گفت: برگزاری چنین برنامه‌هایی ارج نهادن به شخصیت‌های بزرگ منطقه و افتخار بزرگی برای شورای فرهنگ عمومی است.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: پزشکان بزرگی در شهر اردبیل هستند که امیدواریم بتوانیم این شخصیت‌های بزرگ را به نسل‌های جوان معرفی کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به درخواست تغییر نام دانشگاه محقق اردبیلی به دانشگاه مقدس اردبیلی، تصریح کرد: بر این تغییر نام تأکید داریم چرا که متأسفانه هنوز در اردبیل نسل‌های جوان نیز محقق اردبیلی را کمتر می‌شناسند.

وی به جایگاه و مقام شعر اشاره کرد و ادامه داد: باید ارزش و جایگاه شعر در جامعه امروزی به همگان معرفی شود.

آیت الله عاملی تصریح کرد: عشق به وطن اصلی‌ترین شاخصه معرفی دکتر معماری است، چرا که می‌توانست در سایر شهرها و کشورها به شغل شریف پزشکی ادامه دهد اما عشق به اردبیل وی را در این کهن شهر ماندگار کرد.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: نام دکتر یوسف معماری در تاریخ اردبیل ماندگار خواهد بود و آیندگان از این شخصیت به نیکی یاد خواهند کرد.

 

انتهای پیام/ع

احداث باغ مفاخر در اردبیل

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.