وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در استان فارس شاهد تحولات خوبی در حوزه صنعت هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمد شریعتمداری وزیر صنعت و معدن و تجارت درحاشیه آیین آغاز عملیات اجرایی طرح پترو گاز دالین که به مناسبت هفته دولت در شهرستان سپیدان برگزار شد، گفت: در استان فارس شاهد تحولات خوبی در حوزه صنعت هستیم.


وی با توجه به اینکه استان فارس در سال های اخیر در زمینه توسعه واحدهای صنعتی پیشتاز بوده در دولت یازدهم امکان تخصیص بیش از یک و هشت دهم میلیارد دلار از محل تسهیلات خارجی میان مدت (فاینانس) برای فعالیت های اقتصادی و صنعتی این استان فراهم شد.


شریعتمداری با اشاره به اینکه فعالیت‌های خوبی در دولت یازدهم در حوزه صنعت در استان فارس انجام شده است، ادامه داد: شانزده هزار میلیارد تومان برای ۲۷ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی در کشور تخصیص یافت که ۲۴ هزار واحد تولیدی از این منابع برخوردار شدند که در استان فارس ۱۱۰ درصد از منابعی که باید در استان اختصاص می‌یافت محقق شده است.


وزیرصنعت، معدن و تجارت بیان کرد: قرار بود ۵۱۷ میلیارد تومان منابع در اختیار ۴۲۰ واحد تولیدی در فارس قرار گیرد که اکثر واحدهای تولیدی یا فعال نبودند یا نیمه فعال بودند که با اختصاص این اعتبار این واحد‌ها فعال شده اند و اشتغال زایی خوبی ایجاد شده است و نرخ بیکاری در استان از متوسط کشوری پایین‌تر است.


وی اظهار داشت: در حوزه صنعت نفت و گاز واحدهای این استان یکی پس از دیگری یا در حال افتتاح و یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شده که واحد پتروگاز دالین سپیدان با اعتبار ۱۷۸ میلیارد تومان سرمایه گذاری یکی از این واحدهایی است که با ساخت آن در مرحله اول برای بیش از سیصد نفر و در مراحل بعدی برای هفتصد نفر ایجاد شغل می‌کند.


شریعتمداری تصریح کرد: مسایل زیست محیطی باید در این خصوص مراعات شود و برای ما حفظ محیط زیست همراه با توسعه در اولویت است.
انتهای پیام/ر

شانزده هزار میلیارد تومان برای ۲۷ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی در کشور تخصیص یافت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار