طی چهار سال گذشته، ۴۳ هزار شغل در استان چهارمحال و بختیاری ایجاد شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ قاسم سلیمانی استاندار چهارمحال و بختیاری همزمان با دومین روز از هفته دولت و در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد گفت: بر اساس آمار ثبت شده در سامانه رصد اشتغال کشور، طی ۴ سال گذشته، ۴۳ هزار شغل در این استان ایجاد شد.

وی با بیان نام نویسی ۳۳ هزار و ۵۰۰ متقاضی شغل طی سال گذشته در این استان افزود: از این میزان تنها برای ۱۴ هزار و ۳۰۰ نفر شغل فراهم گردید.

سلیمانی اضافه کرد: در سال جاری پرداخت ۲۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال فراگیر و ۵۰ هزار میلیارد ریال کمک‌های حوزه اشتغال در کشور توسط دولت تصویب شد.

وی با اشاره به نرخ بالای بیکاری در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: رایزنی‌های لازم به منظور جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای بخش‌های مختلف در این استان صورت گرفته است.

سلیمانی گفت: با راه اندازی یکی از تولیدی‌های بزرگ پوشاک کشور با ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری و طی سالجاری در چهارمحال و بختیاری، زمینه اشتغال مستقیم ۲ هزار نفر در این استان فراهم می‌شود.

وی افزود: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) نیز اقدامات لازم برای احداث بیمارستان ۵۳۰ تختخوابی در شهرکرد، اجرای طرح‌های کشاورزی، احیای دشت‌ها و ساخت طرح‌های عمرانی در استان را انجام داده است.

سلیمانی اضافه کرد: طی چهار سال گذشته نیز ۲۲۵ میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد و توسعه مشاغل خانگی در این استان اختصاص یافت.

دوم تا هشتم شهریور به مناسبت شهادت شهیدان محمدعلی رجایی (رئیس جمهور) و حجت الاسلام دکتر محمدجواد باهنر (نخست وزیر) در حادثه انفجار در دفتر نخست‌وزیری جمهوری اسلامی ایران در ۸ شهریور ۱۳۶۰، به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ف

۴۳ هزار شغل در استان چهارمحال و بختیاری ایجاد شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار