سفیر پیشین ایران در کابل گفت: اکنون هماهنگی‌هایی بین داعش و طالبان در افغانستان وجود دارد و غرب هم به‌دنبال دور نگه‌داشتن تروریستها از مرزهایش است.

داعش در افغانستان از شاخه های طالبان استابوالفضل ظهره‌وند سفیر پیشین ایران در کابل در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به افزایش حملات تروریستی به مراکز شیعیان در افغانستان اظهار داشت: حمله داعش و طالبان به این مراکز جنبه‌های مختلفی دارد از جمله اینکه این گروههای تروریستی ادعا دارند در دفاع از اهل سنت و ایجاد حکومت اسلامی و مقابله با ایران که مهمترین مانع بازدارنده توسعه‌طلبی‌شان در غرب آسیا است، دست به چنین اقداماتی می‌زنند.

 سفیر پیشین ایران در کابل با بیان اینکه داعش و طالبان با حملات تروریستی به‌دنبال انجام ماموریت آمریکا در افغانستان و تبدیل منازعات قبیله‌ای به جنگ‌های مذهبی و جذب نیرو از مردم این کشور هستند، عنوان کرد: تروریست‌ها با ارسال پالس مثبت به واشنگتن و رژیم صهیونیستی اعلام می‌کنند که دنبال‌روی سیاست‌های آنان با ایران می‌باشند.

 وی با اشاره به اینکه اکنون هماهنگی بین داعش و طالبان وجود دارد، افزود: داعش شاخه‌هایی از طالبان است اما افغانستان بستر مناسبی برای حضور جریان‌های وهابی و سلفی عربی نیست و القاعده هم در این کشور به نتیجه نرسید.

ظهره‌وند با بیان اینکه داعش از مهره‌های طالبان است و در حمله تروریستی منطقه میرزا اولنگ ابتدا این گروه تروریستی مسئولیت این حمله را برعهده گرفت و سپس طالبان مدعی انجام این اقدام وحشیانه شد، تصریح کرد: همه گروهک‌های تروریستی مرتبط با محور عبری، وهابی، آمریکایی هستند.

سفیر اسبق ایران در افغانستان با اشاره به اینکه غربی‌ها نگران امنیت داخلی خود هستند و پروژه داعش نیز از سوی آنان برای پاک کردن حضور نیروهای رادیکال اسلامی از غرب و اروپا و مقابله با محور مقاومت به ویژه ایران ایجاد شد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر پروژه داعش در سوریه و عراق شکست خورده وغربی‌ها در تلاش‌ند عناصر این گروه را با سرریز کردن آنان به افغانستان از مرزهای خود دور نگه دارند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار