بخشدار غیزانیه از آغاز گازرسانی به 25 روستای این بخش و همچنین بهره برداری از نخستین کتابخانه روستایی اهواز در هفته دولت خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، شاهین هاشمی، بخشدار غیزانیه با تشریح طرح های هفته دولت در بخش غیزانیه گفت: بخش غیزانیه از محروم ترین بخش های استان است که برای نخستین بار در دولت تدبیر و امید طرح های خوبی در آن اجرا شده است.
وی بیان کرد: در هفته دولت طرح های عمران، آموزشی و خدماتی با اعتبار بیش از 100 میلیارد ریال در این بخش افتتاح و یا کلنگ زنی می شود که بیش ترین طرح های روستایی در استان است.
هاشمی اذعان داشت: نخستین کتابخانه عمومی روستایی شهرستان اهواز در روستای غیزانیه بزرگ با مبلغ 5 میلیارد ریال از مهم ترین طرح های این بخش و تنها کتابخانه روستایی در استان است که در هفته دولت بهره برداری می شود.
بخشدار غیزانیه بهره برداری از طرح اجرای جوی و جدول و زیرسازی و آسفالت معابر در 10 روستا با مبلغ 30 میلیارد ریال را از دیگر طرح های هفته دولت عنوان و تصریح کرد: طرح گازرسانی به 25 روستای این بخش برای نخستین بار و به طول 86 کیلومتر با اعتبار 463 میلیارد ریال نیز در هفته دولت آغاز می شود.
این مقام مسئول با اشاره به افتتاح مدارس 3 و 6 کلاسه در این بخش اظهار داشت: 3 مدرسه با اعتبار 12 میلیارد ریال در روستاهای 'حفیره حاج بربین'، مدینات و شاخ کوپال از محل اعتبارات نفت ساخته شده است.
شاهین هاشمی اذعان کرد: ساخت 6 مدرسه ابتدایی در روستاهای 'سیدرمضان' ، 'حلوه فای' ، 'صحینات' ، 'ایبرش' ، 'طویله یباره' و 'أم الدیای یک' با اعتبار 7 میلیارد ریال توسط شرکت نفت و گاز مارون نیز آغاز می شود.
وی همچنین با اشاره به اقدامات دولت یازدهم در سال های گذشته در بخش غیزانیه افزود: پیش از این هیچکدام از روستاهای این بخش از نعمت روشنایی برخوردار نبوده که با ساماندهی شبکه برق، روشنایی معابر بیش از 55 روستا از مجموع 80 روستای این بخش اجرا شده است.
هاشمی یکی از مشکلات بخش غیزانیه را آب شرب روستاها دانست و گفت: طرح آبرسانی به 60 روستای بخش غیزانیه با خط انتقال به طول 52 کیلومتر با مبلغ اولیه 500 میلیارد ریال آغاز شده است.
بخشدار غیزانیه نوسازی 5 مدرسه و احداث 20 مدرسه ابتدایی در روستاهای غیزانیه را از دیگر طرح های دولت در این بخش برشمرد و بیان داشت: اغلب این مدارس پیش از این کانکسی بوده اند.
وی احداث 11 کیلومتر راه روستایی و 10 کیلومتر روکش آسفالت، همچنین آغاز اجرای 20 کیلومتر راه روستایی و 20کیلومتر آسفالت معابر، ‌احداث خانه بهداشت در روستاهای عرب راشد و مدینات و نوسازی سایر خانه های بهداشت بخش، احداث مرکز بهداشت جامع روستای غیزانیه بزرگ مجهز به دندانپزشکی و آزمایشگاه، استقرار بانک کشاورزی و اداره برق، احداث40 کیلومتر جوی و جدول و لوله گذاری در بیش از 20روستا، گاز رسانی به 8 روستا، احداث خط انتقال آب شرب روستای ملیگط به طول 7 کیلومتر، راه اندازی شبکه اینترنت خانگی در 3 روستا و تقویت شبکه های تلفن همراه در این بخش، ‌تهیه طرح هادی در 30‌ روستا و احداث سالن ورزشی در روستای غیزانیه بزرگ توسط نیروی مقاومت بسیج را از طرح هایی دانست که در دولت یازدهم اجرا شده است.
شاهین هاشمی تاکید کرد: در آینده نزدیک 44 کیلومتر راه روستایی و 130 کیلومتر گازرسانی به بقیه روستاهای بخش غیزانیه که در مرحله مناقصه هستند شروع بکار خواهند کرد.
انتهای پیام/گ

گازرسانی به روستاهای محروم خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار