وی افزود: باید به مطالعات ریلی جهان در راستای توسعه صنعت ریلی توجه کرد و نگاه برون مرزی را گسترش دهیم و خارج از مباحث سیاسی موجب توسعه راهآهن باشیم.
مدیرکل راهآهن شرق گفت:شهرستان طبس پتانسیلهای بسیار خوبی برای توسعه دارد و تمام تلاش خود را برای افزایش تناژ بارگیری و کیفیت مسیر مسافری به کار گرفتهایم.
ماسوری در توضیح طرح انتزاع 6 ایستگاه از اداره کل راهآهن شرق افزود: تصمیم هیئت مدیره راهآهن جمهوری اسلامی ایران 18 تیرماه 96 قبل از انتصاب اینجانب تصویب و اخیرا ابلاغ شده است.
مدیرکل راهآهن شرق با بیان اینکه اینکه برخی میگویند امکان دارد اتفاقی که برای 6 ایستگاه فعلی افتاده در آینده برای ایستگاههای دیگر این حوزه نیز رخ دهد و موجب کمتر شدن محدوده ریلی راهآهن شرق شود نیاز به پیگیری و همراهی همه مسئولان و نماینده مجلس دارد، گفت: گاهی سیاستهای راهآهن کشور مبنی بر کاهش یا افزایش در راستای تامین منافع ملی است و اما امیدوارم این اتفاق را شاهد باشیم.
ماسوری افزود: سرمایهگذاری که قرار بود در شهری دیگر مستقر شود با تعامل و رایزنی متقاعد کردم در اداره کل راهآهن شرق به مرکزیت طبس در این شهرستان کارخانه تعمیر و بازسازی واگن و لکوموتیو را احداث کند و امیدواریم بستر این سرمایهگذاری با همدلی همه مردم و مسئولان مهیا شود.
امینی،رئیس شورای اسلامی شهر طبس نیز در این دیدار گفت: مدیران شهرستان برای تحقق اداره کل راهآهن شرق تلاشهای بسیار زیادی کردند و باید از این میراث گرانبها با جدیت محافظت شود.
وی افزود: دوبانده شدن خط ریلی اداره کل راهآهن شرق، تداوم توسعه، ایجاد صنایع جوار ریلی، برقراری رام مسافری از مسیر جندق و اردکان و نیز احداث راهآهن بیرجند- طبس با توجه به مرکزیت استان از جمله درخواستهای شورای اسلامی شهر طبس از وزیر محترم راه و شهرسازی در مکاتبه رسمی است.
انتهای پیام/ب