اصفهان؛

دولت برای عمل به وعده های خود نیازمند تیم قوی است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: دولت برای تحقق وعده های خود نیازمند بهره گیری از تیم قوی، افراد متخصص، انقلابی، متدین و دلسوز است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت الله مرتضی مقتدایی دیروز در آئین برگزاری آغاز سال تحصیلی مدرسه های علمیه منطقه کاشان در گفت وگو با خبرنگاران با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: دولت به تنهایی قادر نیست به وعده های خود جامه عمل بپوشاند و نیازمند تیم قوی برای آنهاست.
 
وی، با اشاره به آغاز به کار دولت دوازهم از وزیران این دولت خواست همدیگر را در ارائه خدمت به مردم تشویق و ترغیب کنندو به فکر برطرف کردن مشکلات کشور باشند.
 
آیت الله مقتدایی با تاکید بر اینکه کارگزاران و دولتمردان نظام جمهوری اسلامی باید همواره شهیدان رجایی و باهنر را الگوی خود قرار دهند، افزود: این دو شهید جلیل القدر شجاعانه، با اقتدار و اطمینان خاطر جان خود را فدای اسلام کردند.
 
به گفته وی، شهیدان رجایی و باهنر بدون هیچ ترس و واهمه ای تنها به عنوان تکلیف با هدف دفاع از اسلام و نظام، مقابل زیاده خواهی های آمریکا و استکبار ایستادگی کردند.
 
دبیر دوم عضو شورای عالی حوزه های علمیه، افزود: این شهیدان بزرگوار انجام وظیفه و خدمت به مردم را تکلیف الهی می دانستند.
 
آیت الله مقتدایی، تصریح‌کرد: دولتمردان شهید محمد علی رجایی و محمد جواد باهنر با اخلاص و فقط برای رضای خداوند سبحان کار می کردند.
 
وی، خاطرنشان کرد: این شهیدان والامقام خود را همواره سرباز اسلام و دین می شمردند و هر عملی هم که انجام می دادند، برای خدمت به مردم، اسلام و نظام بود.
 
به گفته وی، رجایی و باهنرخدمت به مردم را تکلیف الهی می دانستند.
 
آیت الله مقتدایی،  در ادامه در مورد تعطیلی درسهای حوزه علمیه در تابستان یادآورشد: کلاسهای درس حوزه بطور رسمی تعطیل می شود اما خیلی از طلبه ها تابستان در مکان هایی که اَب و هوا معتدل است به فعالیت برنامه های درسی خود ادامه می دهند.
 
وی با اشاره به اینکه برخی طلبه ها در اردوهای آموزشی تابستانه شرکت می کنند گفت :آنها در این مدت افزون بر تبلیغ دین، هدایت و ارشاد مردم به انجام تالیفات و امور نشریه های خود مشغول می شوند. 
 
آیت الله مقتدایی در پایان، به طلبه های جدیدالورود مدرسه های علمیه توصیه کرد: هدف خود را مشخص کنند، به فکر مرجع تقلید یا امام جمعه شدن نباشند وهدفشان فقط فهم تبلیغ دین اسلام باشد.
 
شایان ذکر است :بیش از 200 نفر طلبه در سال تحصیلی جدید برای فراگیری علوم اسلامی جذب مدرسه های علمیه منطقه کاشان شده اند.
 
حدود یکهزارو 800 طلبه در مجموع  در 13 مدرسه علمیه منطقه کاشان به کسب علوم دینی مشغول هستند.
دوم تا هشتم شهریور به مناسبت شهادت محمدعلی رجایی و محمدجواد باهنر هفته دولت نامگذاری شده است.
 
انتهای پیام/م
 

دولت برای تحقق وعده های خود به افراد متخصص، انقلابی ومتدین نیازمند است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.