لزوم بهره گیری از ظرفیت دهیاران برای رفع مشکلات مدارس روستایی

بهره گیری از ظرفیت دهیاران برای رفع مشکلات بهداشتی و امنیتی مدارس روستایی در خرمشهرلازم است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛کاظم بهردینی معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار خرمشهر شامگاه گذشته در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی خرمشهر  به مشکل مدارس روستایی پرداخت و گفت: در مدارس روستایی به خاطر نبود نیروی سرایدار، امنیت کافی برای تجهیز مدارس وجود ندارد و سرقت شیرآلات و ایجاد مشکلات بهداشتی تا حدود زیادی به این کمبود مربوط می شود.

وی افزود: اعتبار و توان کافی در آموزش و پرورش برای به کار گیری نیروی سرایدار وجود ندارد و در این شرایط برای رفع مشکلات مدارس روستایی باید از ظرفیت دهیاران در نگهداری تجهیزات استفاده کرد.

بهردینی تاکید کرد: نبود متولی در مدارس روستاها مشکلی است که به کمک دهیاران قابل رفع است.

معاون فرماندار خرمشهر، برگزاری جلسه ای با حضور رئیس شورای مرکزی، بخشدار مرکزی و دهیاران روستاهای خرمشهر در همین راستا را خواستار شد.

بهردینی بر اهمیت زیبا سازی و بهداشت مدارس هم تاکید کرد و گفت: با وضعیت فعلی مدارس نمی توان انتظار پیشرفت در مدارس را داشت چرا که بهداشت و زیرساخت که پیش نیاز فضای آموزشی است در مدارس خرمشهر با مشکل مواجه است.

وی بیان کرد: با توجه به شروع مدارس باید زیباسازی و بحث بهداشت و نظافت در اویت کارها قرار بگیرد.

معاون فرماندار خرمشهر در ادامه به موضوع ارائه نشدن خدمات شهری به برخی مناطق همچون محدوده نهر پنج تا ۱۰ روستای محرزی خرمشهر اشاره و اظهار کرد: اینکه تکلیف یک محدوده از نظر قرار گرفتن در محدوده شهری یا روستایی هنوز مشخص نشده است ناشی از یک خلا قانونی است.

وی افزود: باید توجه داشت که خدمت به مردم خط قرمز است و نمی توان به بهانه این خلا، زباله ها در محدوده بین نهر پنج تا ۱۰ باقی بماند.

بهردینی از رئیس شورای بخش خرمشهر خواست تا لیست مناطقی که در جز مناطق روستایی بوده و در مدت اخیر در محدوده شهری قرار گرفته اما از خدمات شهری بی بهره اند را در اختیار فرمانداری قرار دهد.

انتهای پیام/د

بهره گیری از ظرفیت دهیاران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۰۶ شهريور ۱۳۹۶
جالبه