فردا؛

افتتاح دومین خانه تئاتر آذربایجانغربی در مهاباد

دومین خانه تئاتر آذربایجانغربی فردا در مهاباد افتتاح می شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،عضو هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی آذربایجانغربی گفت: بی‌تردید تئاتر مهاباد به سبب حضور در جشنواره‌های مختلف بین‌المللی و کشوری به شهرت رسیده و فردا چهارشنبه دومین خانه تئاتر استان در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد افتتاح می‌شود.

امید خاکپور،کارگردان، بازیگرتئاتر و عضو هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی استان گفت: خوشبختانه تئاتر مهاباد با حضور انجمن و هنرمندان فعال توانسته است در سطح منطقه و استان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار باشد که در این خصوص حضور هنرمندان و گروههای تئاتر مهاباد در جشنواره‌های مختلف استانی، منطقه ای و بین المللی نشانگر همین موضوع است.

خاکپور افزود: در حال حاضر بیش از 50 نفر از افراد فعال و علاقمند به هنرهای نمایشی تئاتر درمهاباد فعالیت دارند و دو گروه ثبت شده رسمی نیز فعال هستند.

وی تصریح کرد: در چند ماه گذشته سه درخواست جدید به منظور تشکیل گروههای نمایشی تئاتر توسط هنرمندان مهابادی به اداره کل هنرهای نمایشی استان ارسال شده است.

خاکپور، یکی از دغدغه‌های اصلی و آزار دهنده هنرمندان هنرهای نمایشی را نبود سالن استاندارد و مناسب تئاتر در مهاباد اعلام کرد و گفت: کمبود و یا نبود امکانات صوتی و نورپردازی مناسب و دکور مناسب تئاتر، از دیگر معضلات و دغدغه‌های تئاتر مهاباد است.

وی اضافه کرد: آخرین دست‌آورد تئاتر مهاباد کسب مقام برتر سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوردی در شهرستان سقز بود که در این جشنواره گروه هنرهای نمایشی اهورای مهاباد نماشی را تحت عنوان"چریکه چیای هالوز "به کارگردانی و نویسندگی بختیار پنجه‌‌ای شرکت داده بود که توانست ضمن کسب مقام برتر این جشنواره، به جشنواره تئاتر فجر نیز راه‌ پیدا کند.

نخستین خانه تئاتر استان در شهرستان خوی دایر شده است.

  

انتهای پیام/ع

دومین خانه تئاتر مهاباد فردا افتتاح می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.