نجات ۳ هزار و ۳۰۰ نفر در ساحل مازندران

امدادگران جمعیت هلال احمر مازندران ۳ هزار و ۳۰۰ نفر را از امواج مرگبار خزر در ساحل مازندران نجات دادند.

مجتبی اکبری مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با اعلام استقرار بیش از هزار نجاتگر و ناجی غریق در ۳۷۵ نقطه پرخطر ساحل مازندران، گفت: تیم‌ های امداد و نجات ساحلی جمعیت هلال احمر مازندران از آغاز طرح کاهش غریق در سوم خرداد ۹۶ تا کنون موفق شدند ۳ هزار و ۳۵۳ غریق را از امواج مرگبار خزر نجات دهند.

وی افزود: در همین مدت نجاتگران هلال احمر ۱۹۷ مصدوم حوادث دریایی را به مراکز درمانی انتقال دادند و ۶ هزار و ۳۷ نفر نیز با مراجعه به پایگاه‌ ها و پست‌ های امداد و نجات ساحلی هلال احمر مازندران از خدمات درمان سرپایی برخوردار شدند.

مدیرعامل هلال احمر مازندران گفت: عملیات اجرایی طرح امداد و نجات ساحلی در ایام تابستان با مدیریت جمعیت هلال احمر استان در قالب کمیته کاهش غریق و تلفات انسانی در ۴۰۰ کیلومتر نوار ساحلی مازندران در دست اجرا است.

اکبری افزود: جمعیت هلال احمر مازندران امسال نیز مانند سال گذشته با تمام توان عملیاتی و امدادی در اجرای این طرح  حضوری فعال و محوری دارد.

مدیرعامل هلال احمر مازندران گفت: برای اجرای عملیات امداد و نجات ساحلی بیش از هزار ناجی غریق و نجاتگر جمعیت هلال احمر با بکارگیری ۳۱ دستگاه آمبولانس، ۶۸ دستگاه موتورسیکلت، ۱۵ فروند قایق نجات، ۲۱ دستگاه جت اسکی، ۱۳ خودروی پشتیبانی و دو دستگاه خودروی نجات آرگو مشارکت دارند.

اکبری همچنین به همه مسافران و گردشگران ساحلی توصیه کرد: هشدار‌های نجاتگران هلال احمر و ناجیان غریق مستقر در ساحل را جدی بگیرند و از شنا در نقاط پرخطر اجتناب کنند.

انتهای پیام/ م

نجات بیش از ۳ هزار نفر از مرگ در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار