۱۴ تن انواع مواد مخدر در هفته نخست شهریور کشف شد

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف ۱۴ تن و ‏‏۳۸۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر و روان‌گردان در هفته نخست شهریور ماه خبر داد.

به گزارش ۱۴ تن انواع مواد مخدر در هفته نخست شهریور کشف شدخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف 14 تن و ‏‏384 کیلوگرم انواع مواد مخدر و روان‌گردان در هفته نخست شهریور ماه خبر داد.

اسداله هادی‌نژاد روز گذشته با بیان این‌که کل کشفیات مواد مخدر در این مدت 14 هزار و 384 کیلوگرم بوده است که بیشترین حجم مواد مکشوفه از نوع تریاک به میزان 11 هزارو 914 کیلوگرم بوده که 82 درصد از مجموع کشفیات را شامل می‌شود، گفت: در این مدت نیز هزار و 599 حشیش، 118 کیلوگرم هروئین، 80 کیلوگرم مورفین و‏‏ 22 کیلوگرم شیشه ‏‏و 649 کیلوگرم سایر مواد کشف و ضبط شده است.

به گفته وی، این میزان از کشفیات طی هزار و 327 فقره عملیات صورت گرفته است، افزود: سرانه کشفیات مواد مخدر در این دوره حدود 10.8 کیلوگرم به ازای هر عملیات بوده است.

هادی‌نژاد با اشاره به این‌که طی این مدت 13 هزار و 378 عدد قرص روانگردان در سطح کشور کشف شده که بیشترین تعداد با 10 هزار و 913 عدد آن مربوط به استان همدان است، تصریح کرد: همچنین 214 لیتر مواد پیش‌ساز کشف شده که بالاترین میزان آن به ترتیب با 85 و 65 لیتر در استان‌های سمنان و تهران کشف شده است.

وی در ادامه با بیان این‌که بالغ بر 77 درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به پنج استان کشور است،‌ گفت: بیشترین حجم کشفیات با چهار هزار و 117 کیلوگرم مربوط به استان هرمزگان است که معادل 28.6 درصد کشفیات کشور است و استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کرمان و تهران به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

این مقام مسوول در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این‌که جمع کل دستگیری‌های این دوره هفت هزار و 382 نفر بوده که از این تعداد شش هزار و 634 نفر در طرح‌های پاکسازی دستگیر شده‌اند و بقیه مربوط به دیگر عملیات‌ها هستند، یادآور شد: در مدت یادشده و طی اجرای عملیات پاکسازی مناطق آلوده در سطح استان‌های کشور 139 نفر قاچاقچی، سه هزار و 264 توزیع کننده و خرده فروش و سه هزار و 231 نفر معتاد متجاهر دستگیر شده‌اند.

انتهای پیام/ب

۱۴ تن انواع مواد مخدر کشف شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.