واکنش‌های جهانی به عبور موشک کره شمالی از آسمان ژاپن

به دنبال عبور موشک کره شمالی از آسمان ژاپن، بسیاری از مقامات سیاسی جهان واکنش نشان دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از القدس العربی، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد جدیدترین پرتاب موشک بالستیک کره شمالی را که از آسمان ژاپن گذر کرد، محکوم کرد و گفت پرتاب موشک باعث برهم زدن آرامش و امنیت منطقه می شود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیز نسبت به این اقدام کره شمالی هشدار داد و گفت جهان می داند کره شمالی قصد تحقیر همسایگان خود و تمامی اعضای سازمان ملل متحد را دارد.

نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد گفت: این اقدام کره شمالی، امری جدی است که باید درباره آن گفتگو کرد و افزود پرتاب موشک بالستیک کره شمالی، نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

دیروز بعد از ظهر به درخواست آمریکا و ژاپن نشستی فوری در شورای امنیت سازمان ملل متحد برگزار شد و شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن پرتاب موشک را محکوم کرد و آن را تهدیدی بی سابقه و خطرناک دانست.

جاناتان الین، معاون سفیر انگلیس در سازمان ملل گفت هیچ تحریم جدیدی درباره کره شمالی روی میز شورای امنیت سازمان ملل نیست و برپایی نشست تنها برای بیان اعلام محکومیت کره شمالی و فعالیت های غیرقانونی این کشور است.

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به پرتاب موشک بالستیک کره شمالی گفت این اقدام پیونگ یانگ، تهدیدی برای صلح و امنیت بین المللی است.

همچنین چین از همه کشورها خواست از هرگونه اقدام تحریک آمیز که منجر به افزایش تنش می شود، پرهیز کنند.

از سوی دیگر سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه از کره شمالی خواست تا از قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد به شکل کامل پیروی کند.

انتهای پیام/ 

واکنش‌های جهانی به آزمایش موشکی جدید کره شمالی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار