مدیرکل استاندارد استان قم از معضل نصب آسانسور توسط افراد فاقد مهارت و با استفاده از اعتبار امضاء و مهر شرکت‌های دارای تأییدیه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ فرزانه،مدیرکل استاندارد استان با انتقاد از ورودی برخی افراد فاقد مهارت در نصب آسانسور گفت: در برخی از موارد نصب آسانسور توسط افرادی انجام می‌شود که فاقد صلاحیت انجام کار هستند که متأسفانه این کار با استفاده از اعتبار امضاء و مهر شرکت‌های دارای تأییدیه انجام‌شده و عنوان مهر فروشی به آن اطلاق می‌شود.

وی بابیان اینکه الزامات فنی جدیدی مانند نصب درب اتوماتیک، فتوسل، اجرای سیستم 3vf از سوی سازمان ملی استاندارد به همه استان‌ها تکلیف شده است، افزود: طراحی و نصب آسانسور مطابق ضوابط و مقررات باید توسط نصاب‌های ذیصلاح که دارای مجوز طراحی و مونتاژ از سازمان صنعت معدن و تجارت انجام شود.

مدیرکل استاندارد استان قم با اشاره به اهمیت توجه به استانداردسازی آسانسورها گفت: اکثر آسانسورهای بخش دولتی با همکاری دستگاه‌ها مورد ارزیابی قرار گرفته و در مرحله دوم قرار است آسانسورهای اماکن عمومی مانند بیمارستان‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها، هتل‌ها و غیره مورد استانداردسازی قرار گیرد.

فرزانه خاطرنشان کرد: بالابرهای کارگاهی مشمول استاندارد ملی آسانسور نبوده و نظارت بر شرایط ایمنی کارگاه پروژه بر عهده سایر دستگاه‌های اجرایی ذیربط است.

 وی با اشاره به فوت 4 دانشجو در حادثه سقوط بالابر در اواخر سال گذشته عنوان کرد: بالابر نصب‌شده به‌صورت کاملاً غیراصولی نصب‌شده بود و بی‌شک ادامه چنین روندی منجر به بروز حوادث مشابه خواهد شد که باید به‌طورجدی به این موضوع رسیدگی شود.

انتهای پیام/ش

نصب آسانسور توسط افراد فاقد صلاحیت در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار