رئیس اداره قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: بنیاد فرهنگی قرآن و عترت ابرکوه برای نهمین بار نمونه کشوری شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  حسین دشتی رئیس اداره قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: بنیاد فرهنگی قرآن و عترت امیرالمومنین( ع)، شهرستان ابرکوه برای نهمین بار به عنوان موسسه نمونه برگزیده آزمون سراسری قرآن و عترت کشوری انتخاب شد.

 دشتی امروز پنجشنبه 9 شهریور در آیین تجلیل از مجبتی عزیزی رییس بنیاد فرهنگی قرآن و عترت ابرکوه افزود: این نهاد در رقابت یاد شده کشوری بر اساس جمعیت و آمایش سرزمینی، مقام نخست را کسب کرد.

وی افزود: در این آزمون 145 هزار نفر از سراسر کشور در 20 رشته با هم رقابت کردند که بنیاد فرهنگی قرآن و عترت ابرکوه توانست در ردیف موسسات برگزیده انتخاب شود.

در این آیین حجت الاسلام خسروی رئیس ستاد اجرایی پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اهدا لوح سپاس از عزیزی تجلیل کرد.

عزیزی رییس بنیاد فرهنگی قرآن و عترت ابرکوه در حاشیه این مراسم با بیان اینکه بنیاد قرآنی ابرکوه یکی از مجتمع های مطرح قرآنی در کشور است، گفت: با گذشت 24 سال از فعالیت مستمر این بنیاد مردم نهاد؛ تاکنون 100نفر از قشرهای مختلف حافظ کل قرآن شدند.

وی اظهارکرد: تاکنون در سه دوره مدرس تخصصی دخترانه و پسرانه سفیران بهشت وابسته به بنیاد متبوع، 60 نفر از جوانان و نوجوانان موفق به حفظ کل قرآن شدند.

وی با بیان اینکه تلاش داریم در هر خانواده یک حافظ قرآن پرورش دهیم افزود: امسال نیز در مدارس سفیران بهشت قریب به 25 نفر حافظ قرآن خواهند شد.

وی با بیان اینکه با تلاش استادان و معلمان و مربیان در یک سال گذشته47 هزار ساعت به جوانان و نوجوانان در زمینه های مختلف آموزش قرآن داده شد، تصریح کرد: 600 خانواده سال گذشته، از سوی بنیاد آموزش های قرآن را فرا گرفتند.

وی با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن تاکید کرد: تا افق 1405 تربیت 600 حافظ قرآن در دستور کار بنیاد قرار دارد.

این مسئول تصریح کرد: بنیاد یاد شده برای نهمین بار به عنوان موسسه نمونه کشوری در حوزه قرآن و عترت انتخاب شد.
مرکز شهرستان 51 هزار نفری ابرکوه در 140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

انتهای پیام/ ی

بنیاد فرهنگی قرآن و عترت ابرکوه موسسه نمونه کشوری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.