مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان;

اعزام بیش از 200 مبلغ در استان سمنان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت : ۲۵۳مبلغ در دهه ولایت ، به سراسر این استان اعزام شده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حجت‌الاسلام علی شکری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان در نشست با مبلغان مستقر و طرح هجرت استان سمنان، با اشاره به اعزام ۲۵۳مبلغ در هفته ولایت به سراسر استان سمنان گفت: در این مدت ۱۸۰ ملبغ مرد بومی، ۵۰ مبلغ زن بومی، ۱۷ مبلغ مرد غیر بومی و شش مبلغ زن غیربومی اعزامی از قم در هشت شهرستان استان سمنان برنامه های تبلیغی را برعهده دارند.


وی افزود : روحانیون اعزامی مطالبی را در خصوص اهمیت ولایتمداری، شعار سال، انقلابی گری، ترویج فرهنگ دینی، حفظ سنن اسلامی، جهاد، رعایت شئونات اسلامی در ماه محرم و ... را بیان می کنند.


شکری با تاکید بر اینکه غدیر نماد شیعه است، گفت: مبلغان اعزامی و روحانیان باید در دهه ولایت ترویج سبک زندگی ولایی را در اولویت برنامه تبلیغی قرار دهند.


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان ، دهه ولایت را فرصتی طلایی عنوان کرد وگفت : ما از تمام ظرفیتمان در راستای نشاط دینی و اجتماعی، ترویج سبک زندگی دینی و اسلامی بر پایه ولایت‌فقیه و همچنین ولایتمداری و ولایت‌پذیری به‌خصوص در بین نسل نوجوان ایران اسلامی استفاده کنیم.


وی بصیرت افزایی را یکی از رسالت های مبلغان و روحانیان دانست و تاکید کرد: یکی از ابعاد گسترده تخریب عقاید و فرهنگ و ارزش های مردم جنگ نرم است که امروزه جوانان را هدف گرفته و باید دربرابر آن ایستاد.


شکری با بیان اینکه روحانیان پاسدار و مروج حریم جامعه دینی هستند اضافه کرد: با این تعریف نقش این قشر، بسیار مهم قلمداد می شود لذا روحانیان می بایست در عرصه مقابله با هجمه سنگین دشمنان نهایت تلاش خود را به کار بندند.


وی در ادامه به مراسم اربعین نیز اشاره کرد و گفت : بزرگترین همایش اسلامی وشیعی در اربعین حسینی بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ دینی و سبک زندگی مبتنی بر سیره اهل بیت(علیه السلام) در بین اقشار جامعه است.


شکری آموزش آداب‌و رسوم زیارت به مردم را در این زمینه یکی از مهمترین رسالت‌های مبلغان برشمردوافزود: هرساله سه میلیون زائر ایرانی در اربعین حضور دارند.


وی با اشاره به افزایش بصیرت دینی و انقلابی آحاد مبلغان و روحانیانی که با کاروان های زیارتی اربعین اعزام می شوند، گفت: یکی از وظایف ذاتی این قشر بصیرت افزایی و روشنگری است که خوشبختانه این امر در سال های گذشته نیز به خوبی به انجام رسید و برنامه های ویژه تبلیغی چه در حوزه تبلیغات اسلامی و چه در حوزه سپاه و سایر نهادهای فرهنگی مورد استقبال مردم قرار گرفت.


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان تصریح کرد: این اداره کل به‌عنوان مسئول کمیته فرهنگی و آموزش ستاد اربعین استان موظف بوده تا درزمینهٔ آموزش‌های لازمه برای ایام اربعین اقدامات درخور شان مردم را صورت دهد که البته نخستین گام در آموزش همین مساجدی هستند که در گوشه و کنار شهرها و روستاهای محل زندگی‌مان به‌وضوح دیده می‌شوند.

 

 انتهای پیام / ه


روحانیان پاسدار حریم جامعه دینی هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار