کاشانی ها با یاد سردار شهید پکوک آبروی محله می گیرند

شهر گل محمدی کاشان با شب خاطره‌ها از سردار شهید پکوک فرمانده توپخانه لشگر محمد رسول الله (ص)عطرآگین می شود.

مدیر روابط عمومی گروه فرهنگی شهدایی زهیر کاشان، در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: روایت ناگفته‌ها و شب خاطره‌ها از «سردار شهید محمد تقی پکوک» از سری برنامه‌های آبروی محله به همت این گروه فرهنگی شهدایی  امشب برگزار می‌شود.

حسین شریفی، افزود:ویژه برنامه آبروی محله امشب همراه با اقامه نماز مغرب و عشا در میدانگاه آقا در مجاورت بیت و حسینیه شهیدان زاهدی واقع در خیابان امام خمینی(ره)، بلوار فاطمیه اجرا می شود.

وی، با اشاره به حضور همرزمان و دوستان سردار شهید پکوک از لشگر محمد رسول الله (ص) در این شب خاطره گفت:ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت، شناسایی الگوهای واقعی جانبازی و فداکاری و معرفی سبک و سیره عملی زندگی شهدا به نسل جوان بویژه در عصر و زمان حاضر که بشدت با انواع و اقسام ابزار و تجهیزات هوشمند و فریبنده دشمن در معرض حملات تهاجم فرهنگی هستند هدف از برگزاری آبروی محله است.

شریفی، با اشاره به جملاتی از وصیتنامه سردار شهید پکوک گفت: مهمترین فراز وصیتنامه سردار شهید پکوک این عبارت است« بدانید که به دو جای بدنم شلیک خواهد شد یکی به مغزم که به اسلام می اندیشد و دیگر بر قلبم که برای اسلام می تپد.»

به‌گفته‌وی، «سردار شهید محمد تقی پکوک» متولد سال ۱۳۳۳ از یک خانواده مذهبی در شهر کاشان علاوه بر فعالیت‌های مبارزاتی قبل از انقلاب بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز برای اتمام خدمت سربازی در واحد هوابرد مشغول خدمت سربازی شد و بعد از پایان خدمت برای حفظ و حراست از دست آوردهای انقلاب به عضویت سپاه پاسداران کاشان درآمد.

این جوان فعال فرهنگی، افزود: شهید پکوک پس از گذراندن دوره نظامی برای پاسداری از قلب تپنده مستضعفان جهان به قم رفت و مدتی در آنجا مشغول بود تا شروع درگیریهای کردستان که به این خطه از میهن اسلامی شتافت و با مبارزه با جیره­خوران آمریکا در نقاط مختلف کردستان به اسلام و انقلاب خدمت کرد.

شریفی تصریح‌کرد: این سردار لشگر محمد رسول الله(ص)سپس چند روزی به شهر خود بازگشت و بعد از آن طی ماموریتی راهی سیستان شد و به یاری مستضعفین آن دیار شتافت و چند ماهی را هم با خوانین و قاچاقچیان زالوصفت مبارزه کرد و دوباره عازم کردستان شد.

وی، با اشاره اینکه شهید پکوک همراه سایر برادران روانه جبهه‌های جنوب شد و پس از فعالیتهای زیاد توانستند لشکر محمد رسول­الله را تشکیل دهند  اظهارداشت: او بعد از تشکیل لشگر مسئولیت توپخانه را به عهده گرفت و در تمامی عملیات‌ها از جمله عملیات فتح­المبین، بیت المقدس، مسلم ابن عقیل، رمضان و والفجر شرکت فعال داشت.

به گفته وی، شهید پکوک جبهه را مانند خانه خود می‌دانست و دوست داشت در‌‌ همان خانه به معبودش برسد و سرانجام در غروب خونین جمعه روز بیست و یکم مردادماه سال  62در جاده ایلام به دست عمال سیه‌روز شهیدشد.

شایان ذکر است: روایت ناگفته‌ها و شب خاطره‌ها از «سردار شهید محمد تقی پکوک» از سری برنامه‌های آبروی محله به همت گروه فرهنگی شهدایی پایگاه بسیج باب الحوائج حوزه مقاومت بسیج امام حسن(ع) و با همکاری بنیاد شهیدو امور ایثارگران، پایگاه بسیج شهید رجایی حوزه مقاومت بسیج امام حسین(ع)، مسجد و هیات محبان فاطمیه کاشان

همزمان با اقامه نماز مغرب و عشا امروز شنبه 11 شهریورماه در میدانگاه آقا در مجاورت بیت و حسینیه شهیدان زاهدی واقع در خیابان امام خمینی(ره)، بلوار فاطمیه این شهرستان اجرا می شود.

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری شب خاطره با عطر سردار شهید پکوک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.