رئیس بیمارستان شهید بهشتی یاسوج گفت: آغاز عملیات اجرایی اورژانس استاندارد و مجهز این بیمارستان معطل اعتبار است.

ساخت اورژانس استاندارد و مجهز بیمارستان شهید بهشتی یاسوج معطل اعتبار است به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛   سید ذاکر سعیدی نژاد رئیس بیمارستان شهید بهشتی یاسوج  در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اورژانس این بیمارستان بزرگترین مرکز تصادفات استان است، افزود: با توجه به مشکلات و کمبود فضایی که اورژانس فعلی دارد، با پیگیری های صورت گرفته مجوز ساخت اورژانس جدید استاندارد و مجهز با 40 تخت اخذ شده است.

وی بیان کرد: این اورژانس که نیاز مبرم و جدی استان است بعلت کمبود اعتبار معطل مانده استو برای احداث و ساخت نیاز به 6 میلیارد تومان اعتبار دارد.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی یاسوج خاطرنشان کرد: این بیمارستان با مشکل جدی پارکینگ عمومی مواجه است که مکاتباتی با شورای تامین و شورای ترافیک انجام داده ایم. بیماران و مصدومان حوادث و سوانح به موقع توسط عوامل اورژانس انتقال داده می شوند اما بعلت نبود پارکینگ و ترافیک سنگین در خیابان بیمارستان پشت درب بیمارستان می مانند و مشکلاتی ایجاد شده است.

بیمارستان با کمبود پزشک متخصص و فوق تخصص مواجه است

سعیدی نژاد با بیان یانکه قرار است پارکینگ طبقاتی در محدوده بیمارستان احداث شود، تصریح کرد: برای رفع این مشکلات نیازمند توجه بیش از پیش مسئولان و متولیان امر هستیم.

وی با بیان اینکه 63 نفر پزشک عمومی، متخصص و فوق تخصص در این بیمارستان به مردم و بیماران خدمت رسانی می کنند، ادامه داد: بیمارستان شهید بهشتی با کمبود پزشک متخصص در رشته های بیهوشی، طب اورژانس، داخلی مغز و اعصاب و فوق تخصص ICU مواجه است.

بیمارستان شهید بهشتی یاسوج جوابگوی مراجعه کنندگان نیست

رئیس بیمارستان شهید بهشتی یاسوج عنوان کرد: یکی از مهمترین مشکلات و معضلات این بیمارستان کمبود فضای فیزیکی است بطوریکه ظرفیت این بیمارستان 160 تخت بیمارستانی است با وجود اینکه هم اکنون با 220 تخت به مردم بیماران خدمات رسانی می کند باز هم با کمبود تخت مواجه است و در برخی اوقات فضای بیمارستان کافی و جوابگوی مراجعات نیست.

سعیدی نژاد تاکید کرد: بطور متوسط روزانه 800نفر به این بیمارستان مراجعه می کنند که 700نفر بصورت سرپایی و 100نفر در اورژانس و سوانح و حوادث است.

ساخت بیمارستان 400 تختخوابی مصوبه سفر رئیس جمهور به استان

وی گفت: در سفر رئیس جمهور به استان ساخت بیمارستان 400 تختخوابی در شهر یاسوج مصوب شد که باید پیگیری شود و قرار است که این بیمارستان جایگزین بیمارستان شهید بهشتی یاسوج شود.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی یاسوج از راه اندازی «ای سی یو» سوختگی با ظرفیت دو تخت و قابلیت ارتقاء تا چهار تخت برای اولین بار در استان خبرداد و افزود: در بخش سوختگی تا ۸۰ درصد بهسازی و بازسازی انجام شده است.

سعیدی نژاد بیان کرد: طی دولت تدبیر و امید طرح تحول سلامت برکات فراوانی داشت و تاکید این حوزه بر توسعه و بسترسازی بخش دولتی برای ارائه خدمات بهتر و با هزینه کمتر برای جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای تلاش برای توسعه فیزیکی و با توجه به رشد جمعیت، بیمارستان شهید بهشتی با ۲۴ بخش درمانی، پاراکلینیکی و آزمایشگاهی در سطح فوق تخصصی، تخصصی و عمومی و با ظرفیت ۲۲۰ تخت به خدمات دهی می پردازد.

انجام بیش از ۸۰ درصد آزمایش های مورد نیاز بیماران در بیمارستان

رئیس بیمارستان شهید بهشتی یاسوج تصریح کرد: بیمارستان شهید بهشتی دارای ۸۵۰ پرسنل است و ۶۳ پزشک در سطوح مختلف به ارائه خدمات می پردازند و همچنین تعدادی پزشک به صورت پاره وقت با این بیمارستان همکاری دارند.

سعیدی نژاد با اشاره به توسعه آزمایشگاهی ادامه داد: بیش از ۸۰ درصد آزمایش های مورد نیاز بیماران در خود بیمارستان انجام می شود و تلاش برای تکمیل پوشش در حال انجام است.

وی بیان کرد: با توجه به شیوع و افزایش روز افزون بیماری های گوارشی راه اندازی فوق تخصصی گوارشی در دستور کار قرار گرفت و در این بیمارستان با تعرفه دولتی به ارائه خدمات می پردازد.

کاهش اعزام بیماران به خارج استان

رئیس بیمارستان شهید بهشتی یاسوج عنوان کرد: با هدف ارتقاء سطح ارائه خدمت، بهبود ظرفیت نیروی انسانی و توسعه، راه اندازی معاونت پژوهش بیمارستان محقق شده است.

سعیدی بیان کرد: در راستای بهبود ارائه خدمات به همراهان بیمار، ایجاد اقامتگاه، نمازخانه و بوفه انجام شده است و همچنین اقدامات دیگری در این حوزه انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: با توجه به توسعه و افزایش ارائه خدمات، نیاز به اعزام بیماران از این بیمارستان به خارج از استان از 60 مورد تا قبل از دولت یازدهم به ۱۴ مورد در سال ۹۵ رسیده است.

 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.