سرپرست مدیریت فاز ۱۲ پارس جنوبی گفت: با راه‌اندازی ۴ کمپرسور پیشرفته با توان متخصصان داخلی، در پالایشگاه نهم پارس جنوبی، هدر روی گاز در فاز ۱۲ این میدان گازی کاهش می‌یابد.

هدرروی گاز در پالایشگاه نهم پارس جنوبی کاهش می‌یابدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمدمهدی هاشمی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به عملیاتی‌شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در پالایشگاه‌های فاز ۱۲ پارس جنوبی اظهار داشت: کارکنان پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی با توانمندی تخصصی، در بخش‌های مختلف طراحی، ساخت، نصب و راه‌اندازی سیاست اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کردند.

وی، خودکفایی در ساخت و تعمیرات قطعات فاز ۱۲ پارس جنوبی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در طراحی، ساخت، نصب و تعمیرات قطعات پالایشگاه نهم با توان متخصصان داخلی در فاز ۱۲ میدان گازی پارس جنوبی گام مهمی برداشته شده است.

سرپرست مدیریت فاز ۱۲ پارس جنوبی از راه‌اندازی ۴ کمپرسور پیشرفته در پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی خبرداد و خاطر نشان کرد: با هدف کاهش آلودگی محیط زیست، با تلاش متخصصان و با تکیه بر توان داخلی ۴ کمپرسور OFF GAS جدید در پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی راه‌اندازی می‌شود.

هاشمی با بیان اینکه بخشی از فعالیت‌های مجتمع از ابتدای راه‌اندازی به رفع نواقص موجود پس از تحویل پالایشگاه مربوط است تصریح کرد: در همین راستا و با توجه به نقش کمپرسور‌های OFF GAS در پالایشگاه نهم به خصوص در حوزه محیط زیست، ۴ عدد از این کمپرسور راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به راه اندازی ۲ کمپرسور در پالایشگاه فاز ۱۲ پارس جنوبی بیان کرد: پالایشگاه نهم پارس جنوبی دارای شش کمپرسور OFF GAS است، که ۲ کمپرسور آن راه‌اندازی شده است.

سرپرست مدیریت فاز ۱۲ پارس جنوبی، کاهش هدرروی گاز را از مزایای کمپرسور‌های پیشرفته دانست گفت: با راه‌اندازی ۴ کمپرسور پیشرفته با توان متخصصان داخلی، در پالایشگاه نهم پارس جنوبی، هدرروی گاز در فاز ۱۲ این میدان گازی کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه این کمپرسور‌ها سبب بازگرداندن بخشی از گاز به پروسه تولید و کاهش آلودگی محیط زیست می‌شوند، تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع کمیته‌ای برای تسریع این کار تشکیل شده و مداوم این موضوع رصد می‌شود.

انتهای پیام /پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.