پایانه گمرکی رازی خوی از نزدیکترین و پر ترددترین پایانه های کشور به ترکیه و کشورهای اروپایی است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ منطقه آذربایجان غربی پایانه گمرکی رازی خوی از پر ترددترین و نزدیکترین پایانه های کشور به ترکیه و کشورهای اروپایی است که با وجود تامین اعتبار و حضور وزیر راه و ترابری در مراسم کلنگ زنی اش هنوز عملیات احداث آن شروع نشده و مسافرین داخلی و خارجی در شرایط نامطلوب ناشی از کمبود امکانات و زیر ساخت ها و ساختمان گمرکی آبرومند با تحمل سختی های فراوان تردد می کنند .

سید محمد عابدی فرماندار خوی منطقه آذربایجان غربی اظهار کرد :گمرک فعلی رازی که در کانکس فعالیت می کند در شآن نظام جمهوری اسلامی ایران نیست .
وی با بیان اینکه باید عملیات احداث این گمرک از نیمه دوم شهریور ماه جاری شروع شود .

دکتر رادفر معاون‌سیاسی استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد :گمرک رازی خوی نزدیکترین و پر ترددترین مسیر ارتباطی ایران به ترکیه و اروپاست .
وی تصریح کرد :باید عملیات احداث گمرک رازی سریعا شروع شود تا مرز رازی به دروازه اروپا تبدیل شود .
رادفر احداث پایانه گمرکی و مسافری رازی را برای رونق اقتصادی استان و کشور تاثیر گذار عنوان کرد .

حسین فرسادی از تجار ایرانی افزود :در سال ۱۳۸۹ زمانی که مرز زمینی رازی به همت نماینده وقت خوی و دلسوزان بصورت رسمی باز شد خیلی خوشحال شدیم که متاسفانه در حال حاضر جاده خوی رازی و گمرک رازی هنوز آماده نشده اند در حالیکه کشور ترکیه چند متر آن طرف تر هم جاده را بصورت چهار بانده آماده کرده و هم گمرک تجاری و مسافری شان به بهترین وجه ممکن احداث می کنند .
این تاجر ایرانی تصریح کرد :تکمیل جاده و گمرک رازی می تواند تاثیر بسیار بسزایی در تبادلات تجاری بین کشور ایران و ترکیه داشته باشد .

دکتر حسینی صدر نماینده سابق خوی در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد :مرز رازی کاپی کوی را در سال ۱۳۸۹ با وجود مخالفت برخی از مسئولین بلند پایه استانی به همت رسانه ها و پشتبانی مردم بصورت رسمی باز نمودیم .
وی تصریح کرد :در حال حاضر نگاه دولت دکتر روحانی در خصوص مرز رازی نگاه خوب اقتصادی است و باید مسئولین فعلی برای تامین و تکمیل زیر ساخت های جاده و مرز رازی اقدام اساسی نمایند .

مرز رازی خوی نزدیکترین و پرترددترین مرز زمینی و ریلی کشور به ترکیه وکشورهای اروپایی است که متاسفانه زیر ساخت هایش اعم از جاده و پایانه گمرکی و مسافری خوی رازی تکمیل نشده اند و در حال ساختمان گمرک در یک کانکس که جوابگوی سیل مسافرین داخلی و خارجی نیست فعالیت می کند.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

 

گمرک فعلی رازی که در کانکس فعالیت می کند در شآن نظام جمهوری اسلامی ایران نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار