نخست‌وزیر هند در سفر سه روزه خود به میانمار در خصوص افزایش خشونت‌ها در ایالت راخین و تقویت روابط دو جانبه گفتگو خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «نارندرا مودی»، نخست وزیر هند، امروز (سه شنبه) در سفری که به کشور میانمار دارد، در خصوص افزایش خشونت ها در ایالت «راخین» در غرب این کشور گفتگو خواهد کرد. نارندرا مودی در این سفر سه روزه قرار است با رئیس جمهور میانمار و «آنگ سان سوچی»، مشاور ارشد دولتی این کشور دیدار کند. وی همچنین از شهر «باگان» و یک معبد هندو بازدید خواهد کرد.

در واقع هند به دنبال تقویت روابط اقتصادی با میانمار است؛ کشوری که از منابع غنی برخوردار است و یک مرز 1600 کیلومتری با هند دارد. نارندرا مودی همچنین قرار است درباره یک پروژه راه‌سازی که شمال شرق هند را به میانمار و تایلند متصل می کند، گفتگو کند.

وزیر امور خارجه هند در این‌باره اعلام کرد: دهلی نو معتقد است بهترین راه کاهش تنش ها در ایالت راخین میانمار، از طریق توسعه پروژه‌ها از جمله پروژه حمل و نقل چند منظوره کالدان است.

این پروژه حمل و نقل بندر شرقی «کلکته» هند را از طریق دریا به بندر «سیتو» در میانمار متصل می کند. کارشناسان بر این باورند که خشونت های اخیر میانمار می تواند در توسعه این پروژه حمل و نقل دریایی اختلال ایجاد کند.

سفر نارندرا مودی به میانمار در حالی رخ داده است که در ایالت راخین از زمان اعمال خشونت علیه مسلمانان روهینگیا از 25 اوت امسال، 400 نفر کشته شده اند. حدود 90 هزار نفر از مسلمانان روهینگیا هم از بیم خشونت نیروهای ارتش،  به بنگلادش فرار کرده اند.

نارندرا مودی برای حضور در کنفرانس سران گروه بریکس در تاریخ سوم سپتامبر به شیامن چین سفر کرد و از آنجا قرار است عازم میانمار شود. سران 5 کشور برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی در این نشست حضور داشتند.


انتهای پیام/

مودی به میانمار می‌رود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار