یک کانون بیماری تب برفکی در فرخ شهر استان چهارمحال و بختیاری مشاهده شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ عبدالمحمد نجاتی مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری از مشاهده یک کانون بیماری تب برفکی در فرخ شهر خبر داد و گفت: تعدادی از گاو و گوساله‌های این کانون به صورت خفیف درگیر این بیماری هستند.

وی افزود: ورود و خروج غیر مجاز دام توسط برخی دامداران و ممانعت از واکسیناسیون تعدادی از گاو‌های آبستن سنگین باعث بروز این بیماری شده است.

نجاتی اضافه کرد: سال گذشته طی ۳ مرحله واکسیناسیون رایگان بیماری تب برفکی، ۱۷۵ هزار و ۴۸۳ رأس گاو و گوساله، ۲ میلیون و ۲۲۶ هزار و ۲۵۵ رأس گوسفند و بز و در سال جاری نیز ۵۸ هزار و ۹۰۹ رأس گاو و گوساله و ۹۶۸ هزار و ۴۰۶ رأس گوسفند و بز در چهارمحال و بختیاری، علیه بیماری تب برفکی واکسینه شده است.

وی یادآور شد: تلف شدن تعدادی از دام‌ها بعد از بهبودی علایم این بیماری، به دلیل عفونت‌های ثانویه ایجاد شده به دلیل خود درمانی‌ توسط  دامداران ‌می‌باشد.

نجاتی با اشاره به شایعات منتشر شده در فضای مجازی درخصوص مصرف گوشت‌های آلوده به این بیماری تأکید کرد: گوشت‌های مصرفی مردم پس از کشتار دام در کشتارگاه و انجام بازرسی‌های لازم و نگهداری به مدت ۲۴ ساعت در دمای صفر تا ۴ درجه سانتیگراد، به دست مصرف کنندگان می‌رسد.

بیماری تب برفکی یکی از بیماری‌های عفونی با عامل ویروسی است که در دام‌ها به شدت واگیر دار است و به لحاظ کاهش وزن و تولید شیر، خسارات اقتصادی زیادی به دامداران وارد می‌کند.

فرخ‌شهر در فاصله ۱۰ کیلومتری شرق شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار