سومین اجلاس پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری 28 و 29 شهریورماه در محل مجلس قدیم برگزار می‌شود.

جزئیات برگزاری سومین اجلاس دوره پنجم مجلس خبرگان رهبریبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سومین اجلاس پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری 28 و 29 شهریورماه در محل مجلس قدیم برگزار می‌شود.

دستور کار اجلاس سوم خبرگان رهبری با سخنرانی افتتاحیه توسط آیت‌الله جنتی رئیس مجلس خبرگان و با حضور خبرنگاران آغاز می‌شود. این اجلاس که میزبان حجت‌الاسلام‌ علی سعیدی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران است، دو طرح مهم را مورد بررسی قرار می‌دهد. طرح اول درباره افزایش تعداد اعضای کمیسیون‌های سیاسی ـ اجتماعی، کمیسیون پاسداری و حراست از ولایت فقیه است.

براساس این طرح کمیسیون سیاسی ـ اجتماعی از ۱۱ عضو به ۱۶ عضو و کمیسیون پاسداری و حراست از ولایت فقیه نیز از ۱۰ به ۱۶ عضو افزایش خواهند داشت.

طرح دوم برای اصلاح قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری است بر این اساس کمیسیون آیین نامه مجلس خبرگان در چندین جلسه متوالی مصوبه‌ای در قالب ۳۶ ماده و ۲۴ تبصره آماده و به هیات رئیسه ارائه کرده است که در صحن علنی اجلاس سوم مطرح خواهد شد و پس از تصویب  به وزارت کشور ابلاغ و اجرایی می‌شود.

گفتنی است که پنجشنبه 30 شهریور نمایندگان مجلس خبرگان با حضور در مرقد مطهر امام راحل با آرمانهای رهبر کبیر انقلاب اسلامی تجدید پیمان می‌کنند و سپس به دیدار رهبری معظم انقلاب می‌روند.

شایان ذکر است که دومین اجلاس پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در  17 الی 18 اسفندماه 95  و اولین اجلاس این دوره هم 4 و 5 خردادماه همان سال برگزار شد که آیت‌الله جنتی با اکثریت آرا به‌ عنوان رئیس این مجلس برگزیده شد.

انتهای پیام/

 

دستور کار سومین اجلاس پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار