سازمان عفو بین‌الملل در گزارشی سکوت غرب به ویژه آمریکا را در برابر سرکوب مردم بحرین محکوم کرد.

گزارش سازمان عفو بین الملل از شکنجه منتقدان در بحرینبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ سازمان عفو بین‌الملل در جدیدترین گزارش خود درباره نقض حقوق‌بشر در بحرین اعلام کرد در مدت یک سال، سرکوب شدید تظاهرات در بحرین به جان باختن شش نفر از جمله یک کودک منتهی شده است. علاوه بر آن مقامات بحرینی از انواع سرکوب ها برای نابودی جامعه مدنی این کشور استفاده می کنند.

طبق این گزارش، دولت بحرین از ژوئن ۲۰۱۶ تا ژوئن ۲۰۱۷ دست کم ۱۶۹ فعال سیاسی یا مدنی را دستگیر، شکنجه، تهدید یا ممنوع السفر کرده است.

در این گزارش، انگلیس و آمریکا متهم شدند چشمان خود را به روی آزار و اذیت منتقدان دولتی در بحرین بسته اند. منامه هنوز درباره گزارش منتشر شده از سوی سازمان عفو بین الملل اظهار نظر نکرده است؛ اما پیش از این همواره هرگونه اتهامی در ارتباط با نقض حقوق بشر را تکذیب کرده بود.

گزارش سازمان عفو بین الملل «هیچکس از شما حفاظت نمی کند: یک سال سرکوبِ مخالفان بحرین» نام دارد. در این گزارش از کشورهای غربی به ویژه آمریکا و انگلیس که بیشترین نفوذ را بر دولت بحرین دارند، خواسته شده تا اقدامی در جهت پایان دادن به بازداشت های بی مورد و شکنجه منتقدان دولتی انجام دهند. ناوگان پنجم آمریکا و بخش عمده ای از تجهیزات نیروی دریایی سلطنتی انگلیس در بحرین مستقر است.

در این گزارش آمده: سیاست «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، کاملا با «باراک اوباما»، رئیس جمهور پیشین، تفاوت دارد زیرا اوباما به طور علنی از عملکرد مقامات بحرینی انتقاد می کرد؛ اما ترامپ توجهی به این موضوع نشان نمی دهد.

‎ سازمان عفو بین الملل در بیانیه ای اعلام کرد در سال‌های 2016 و 2017، 9 پرونده شکنجه مخالفان بحرینی به دست نظامیان آل خلیفه در اختیار این نهاد حقوق بشری قرار گرفته است. طبق این گزارش، نیروهای پلیس بحرین از ابتدای سال 2017 حملات خود علیه تظاهرات کنندگان بحرینی را افزایش دادند.

سازمان عفو بین‌الملل تاکید کرد لزوم تحقیقات جدی درباره شکنجه بازداشت شدگان بحرینی بیش از هر زمان دیگری احساس می شود و باید عاملان شکنجه ها مجازات شوند.

بحرین از سال 2011 و همزمان با سرکوب قیام مردمی در این کشور به صحنه اعتراضات داخلی تبدیل شد. سرکوب ها تا جایی ادامه یافت که فعالان بحرینی خارج از این کشور نیز از سوی مقامات منامه مورد آزار و تهدید قرار می گیرند.

 

انتهای پیام/

 

سرکوب شدید مخالفان در بحرین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار