رئیس فدراسیون ورزش های پهلوانی و زورخانه ای گفت : توسعه همگانی کردن این رشته ورزشی در گرو مشارکت خانواده ها در فعالیت ها است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  مجتبی جوهری رئیس فدراسیون ورزش های پهلوانی و زورخانه ای گفت: توسعه همگانی کردن این رشته ورزشی در گرو مشارکت خانواده ها در فعالیت هاست و جزو اولویت های مهم این فدراسیون است.

جوهری در آیین افتتاحیه مسابقات پهلوانی و زورخانه ای نونهالان قهرمانی کشور در یزد افزود: حضور خانواده ها در زورخانه ها موجب رونق بخشی به آیین کهن پهلوانی و رشته غنی زورخانه ای می شود.

وی ادامه داد: تلاش اصلی در فدراسیون ورزش های پهلوانی و زورخانه ای، توسعه همگانی این رشته ورزشی است و همگانی کردن این ورزش ملی از اولویت های ویژه مسئولان در کشور و هیات های استانی است.

این مسئول بیان کرد: اگر خانواده ها با حضور در زورخانه ها از نزدیک با زیبایی های این ورزش که سراسر دارای آموزه های اخلاقی ، هنر، موسیقی، معماری، تقویت روح و تقویت جسم است آشنا شوند موجب گسترش آن خواهند شد.

جوهری گفت: باید نوجوانان و جوانان را از همان ابتدا به حضور در ورزش های پهلوانی و زورخانه ای تشویق کرد و در این خصوص با فرهنگ سازی ، اطلاع رسانی و حضور خانواده ها بهتر به نتیجه می رسیم .

در آیین افتتاح رقابت های پهلوانی و زورخانه ای نونهالان کشور در یزد که در سالن شهید صدوقی (ره ) برگزار شد، رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای ، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد، مدیر کل ورزش و جوانان ، تعدادی از مسئولان اجرایی ، خانواده های شهدا ، قهرمانان و پیشکسوتان و تعدادی از علاقه مندان ورزش حضور داشتند.

تجلیل از مروجان فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای ، پخش کلیپ ترویجی ورزش زورخانه ای و اجرای موسیقی زنده و شاد به مناسبت ایام عید سعید غدیر خم بخش هایی از آیین افتتاحیه بود.

مسابقات پهلوانی و زورخانه ای قهرمانی نونهالان کشور با حضور 260 ورزشکار از استان های مختلف به مدت 2روز در سالن شهید صدوقی (ره) یزد پیگیری می شود.

انتهای پیام/ ی

همگانی کردن ورزش پهلوانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار