۱۸ و ۲۵ شهریور مناسب‌ترین زمان برای سمپاشی نوبت دوم علیه آفت بالشک مرکبات

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران از ۱۸ و ۲۵ شهریور به عنوان زمان مناسب برای مبارزه شیمیایی نوبت دوم با آفت بالشک مرکبات در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، عبدالرحمن زاغی با بیان اهمیت مبارزه با نسل دوم آفات رایج مرکبات در کانون‎‎‌های آلوده و جلوگیری از خسارت بر روی میوه‌ها گفت: زمان مناسب برای مبارزه شیمیایی نوبت دوم با آفت بالشک مرکبات در مناطق مرکزی و شرق مازندران ۱۸ شهریور و برای مناطق غرب این استان از ۲۵ شهریور است.


مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: باغداران قبل از مبارزه شیمیایی نمونه‎‌های حاوی آفت از باغ را جمع‎آوری و با کارشناسان حفظ نباتات مراکز جهاد کشاورزی دهستان‎ها، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و کلینیک‎‌های گیاهپزشکی درباره تاریخ دقیق سمپاشی مشورت کرده و پس از دریافت نسخه گیاهپزشکی سموم را از فروشگاه‌های مجاز و معتبر با دریافت فاکتور خرید تهیه، به مبارزه شیمیایی اقدام کنند.


عبدالرحمن زاغی با بیان اینکه باغداران در صورت مشاهده کانون‎‌های آلوده به آفات سپردار قهوه‎ای، سپردار قرمز و کنه زنگ با توجه به شرایط جوی مناسب لازم است در سریعترین زمان نسبت به کانون کوبی باغات آلوده برای جلوگیری از خسارت بر روی میوه اقدام کنند، گفت: میزان مصرف روغن امولسیون شونده همراه با سموم به میزان ۱ تا ۲ در هزار توصیه شده و در صورت افزایش دمای هوا به بیش از ۳۳ درجه سانتیگراد از مصرف روغن امولسیون شونده خودداری گردد.


زاغی با اشاره به مبارزه با آفات مرکبات در این مرحله به صورت لکه‎گیری و خودداری از سمپاشی درختان بدون آفت، افزود: باغداران برای جلوگیری از استرس‌های خشکی، قبل از مبارزه شیمیایی نسبت به آبیاری درختان اقدام کرده و عناصر غذایی موثر در افزایش مقاومت درختان به تنش‎‌های محیطی را با نظر کارشناسان تغذیه استفاده کنند. همچنین به دلیل افزایش دمای هوا، سمپاشی در ساعات خنک روز انجام شود.


مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران با تاکید بر اینکه باغداران از مصرف سموم و روغن امولسیون شونده بدون مشخصات، تاریخ انقضاء و توصیه نشده خودداری کنند گفت: برای پیشگیری از اثرات سو احتمالی، از مخلوط کردن حشره کش‎‌ها و کود‌های شیمیایی با یکدیگر خودداری شود.


انتهای پیام/ع


اعلام زمان مناسب سمپاشی نوبت دوم با آفت بالشک مرکبات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار