رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: ۶۳۳ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در استان فارس جذب شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی همتی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: سهم مصوب استان فارس در تسهیلات رونق تولید ۵۱۷ میلیارد تومان بوده اما استان فارس تاکنون ۶۳۳ میلیارد تومان تسهیلات جذب کرده است.

همتی با اشاره به اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی در بخش‌های صنعت، معدن و تجارت از اولویت‌های دولت است، گفت: برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای مقاوم‌سازی اقتصاد در ۷ برنامه پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از ۷ برنامه پیش‌بینی شده برای وزارت صنعت، معدن و تجارت اجرای رونق تولید و تعیین تکلیف واحد‌های تولیدی مشکل‌دار با هدف فعال کردن آن‌ها است، افزود: براساس دسته‌بندی صورت گرفته فعال کردن این واحد‌ها در جهت ارتقای توان تولید ملی (درون‌زایی اقتصاد) است.

همتی ادامه داد: تعیین‌تکلیف واحد‌های تولیدی نیمه‌فعال یکی از اولویت‌هایی است که برای تحقق این امر نیز منابع مالی مختلفی در نظر گرفته شده است

وی با اشاره به راه‌اندازی طرح‌های مهم اقتصاد مقاومتی در فارس که جزء طرح‌های ۱۲ گانه کشوری نیز محسوب می‌شود اظهار داشت: سیمان خاکستری نی‌ریز، فولاد نی ریز و پروژه کربنات سدیم فیروزآباد سه پروژه کلان اقتصاد مقاومتی استان هستند که امسال به بهره‌برداری می‌رسند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس بیان کرد: مجموعه سیمان خاکستری نی‌ریز بیش از یک میلیون تن ظرفیت تولید دارد که با سرمایه‌گذاری ۴۳۶ میلیارد تومانی احداث شده و در حال حاضر پیشرفت فیزیکی آن ۹۶ درصد است و در نیمه نخست امسال آماده افتتاح می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: برای راه‌اندازی فولاد نی‌ریز با ۸۰۰ هزار تن ظرفیت، ۳۴۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته و پیشرفت فیزیکی آن بیش از ۹۰ درصد است که در شرف بهره برداری است.

همتی تصریح کرد: پروژه کربنات سدیم کاوه فیروزآباد با ۶۰۰ هزار تن ظرفیت و سرمایه‌گذاری ۳۱۰ میلیارد تومانی ۸۰ درصد پیشرفت دارد و دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ارتقای رقابت‌پذیری واحد‌های تولیدی کوچک و متوسط با هدف افزایش صادرات را از دیگر اولویت‌های طرح اقتصاد مقاومتی اعلام کرد و گفت: در این زمینه نیز برنامه‌های مختلفی نظیر تشکیل کنسرسیوم‌های صادراتی، تشکیل کارگروه توسعه صادرات، کمیته اجرایی اقتصادی و تقویت تولید و صادرات در استان در مرحله اجرا است که در سال گذشته صادرات استان فارس از لحاظ ارزشی در تولیدات صنعتی ۶ درصد، معدنی ۱۶ درصد، کشاورزی ۴۶ درصد، پتروشیمی ۱۱۷ درصد، صنایع الکترونیک ۱۴۰ درصد، فرش و صنایع دستی ۶۴ درصد و خدمات گردشگری ۵۴ درصد نسبت به سال ۹۴ رشد داشته است.

گفتنی است در بیستمین جشنواره شهید رجایی براساس ارزیابی فعالیت‌های عمومی و اختصاصی دستگاه‌های اجرایی در سال 95، سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس به عنوان دستگاه برتر استان در" برنامه اقتصاد مقاومتی" معرفی شد. 
انتهای پیام/ر

جذب تسهیلات رونق تولید در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار