حجت الاسلام و المسلمین سعیدی با بیان این که یکی از علل کشتار وحشیانه در میانمار تفرقه است بر لزوم اتحاد مسلمانان علیه جبهه ظلم تاکید کرد.

به گزارش گروه استان هایبا شگاه خبرنگاران جوان از قم؛حجت الاسلام و المسلمین سعیدی،خطیب جمعه قم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مصلی قدسگفت: اکثر بودائیان میانمار تحت تأثیر تبلیغات غربی‌ها قرار گرفته و بدترین ظلم‌ها را نسبت به مسلمانان روا می‌دارند یکی از علل این کشتار وحشیانه در میانمار تفرقه‌ای است که در دنیا ایجاد شده و بیشترین سود را صهیونیست‌ها می‌برند بنابراین مسلمانان باید علیه جبهه ظالم میانمار قیام و اقدام کنند.

وی با اشاره به سالروز قیام خونین 17 شهریور،کشتار بی‌رحمانه جمعی از هم‌وطنان در میدان ژاله تهران افزود: این روز، روز سربلندی و ولایت مداری عده‌ای شد و تنها روسیاهی برای رژیم شاه باقی ماند، بنابراین سرانجام روسیاهان رفتند و روسفیدان ماندند.

امام جمعه قم با اشاره به هجدهم شهریور روز عید غدیر اظهار داشت: نخستین چیزی که در روز عید غدیر هنگام بازگشت پیامبر اکرم(ص) از حجه الوداع اتفاق افتاد این است که مسئله ولایت یک مسئله الهی است و حتی پیامبر اکرم(ص) تنها مأمور به ابلاغ امر ولایت و خلیفه الهی بودند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی ادامه داد: دومین مطلب راجع به مسئله غدیر این است که نه‌تنها این روز، روز تعیین امیرالمؤمنین(ع) به‌عنوان خلیفه بود بلکه در خطبه غدیر به سایر اولیای الهی نیز پرداخته‌ شده است، در این خطبه آمده که پیامبر مأمور است در مورد امیرالمؤمنین(ع) و سایر ائمه(ع) پیمان بگیرد.

وی با تأکید بر شناخت اهداف و معارف غدیر گفت: معارف غدیر را باید از خطبه غدیر فهمیده و برای دیگران بازگو کنیم، در این خطبه در رابطه با امر به‌ معروف و نهی از منکر صحبت شده و در آن فرموده‌اند که برترین بخش امر به‌ معروف و نهی از منکر این است که به ولایت امیرالمؤمنین(ع) برسید و سخن من را به غایبان برسانید و آن‌ها را از مخالفت با امیرالمؤمنین(ع) نهی کنید بنابراین تبلیغ برای امیرالمؤمنین(ع) در رأس امر به‌ معروف و نهی از منکر است.

خطیب جمعه قم با اشاره به سومین وظیفه مردم در امر ولایت گفت: وظیفه همگان این است که از هرگونه اهانت و بدگویی به مقدسات سایر مذاهب پرهیز کنیم، چرا که لحن بد و سخن بد نتیجه عکس خواهد داشت، همچنین بیان معارف اهل‌بیت(ع) نباید مغایر با معارف آن‌ها باشد.

انتهای پیام/ش

جزییات خطبه های نماز جمعه این هفته قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار