کریمی: از حیثیت فوتبال ایران در لیگ قهرمانان دفاع می کنیم/ درخشان اولین مربی لژیونر ایران می شود

سرمربی تیم فوتبال نفت طلاییه گفت: شرایط خوبی در نفت حاکم شده و با این وضعیت از حیثیت فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا دفاع می کنیم.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، علی کریمی درباره بازگشت به تیم نفت تهران اظهار داشت: بار دیگر به نفت تهران بازگشتم. دوره قبلی هم که کار را در نفت شروع کردیم، آقایانی که اکنون مدیریت را برعهده گرفتند حضور داشتند. امیدوارم با کمک آن ها مشکلات را حل کنیم.

نفت در گذشته شرایط خوب فعلی را نداشت

او درباره راهکارهایش برای حل مشکلات نفت تهران تصریح کرد: با شرایطی که مدیریت جدید باشگاه به وجود آورده است، امیدوارم مشکلات حل شود. البته مربی، بازیکن یا مدیریت تنهایی نمی‌توانند تیمی را به موفقیت برسانند و برای رسیدن به این امر همه باید با هم تلاش کنند. با مدیریت جدید شرایط خوب است و قبلا چنین موضوعی در نفت وجود نداشت. امیدوارم این روند ادامه داشته باشد و بتوانیم کارمان را به خوبی پیش ببریم.

در نفت جوان گرایی می کنیم

کریمی درمورد تغییرات در فهرست بازیکنان تیم نفت طلاییه گفت: برخی بازیکنان را زیر نظر داریم اما متأسفانه سهمیه بزرگسالان ما پر است و تا نیم فصل نمی‌توانیم بازیکن جدیدی جذب کنیم. برای جذب بازیکن در نیم فصل اقدام می کنیم. در حال حاضر می‌خواهیم تیم را جوان کنیم و بازیکنان خوبی در رده های زیر 23 و 21 سال وجود دارند. شرط ما برای جوان گرایی اینست که جوانان خودشان را به خوبی نشان بدهند چراکه در بسیاری از مواقع بازیکنان جوان پس از 2 بازی خوب خوب سراغ کارهای خودشان می‌روند و شرایط حرفه‌ای را دنبال نمی‌کنند.

برخی بازیکنان درخشان به درد من نمی خورند

سرمربی تیم نفت طلاییه درمورد بازیکنان جذب کرده حمید درخشان و عملکرد نفت در نقل و انتقالات اظهار داشت: هر مربی سیستم و تفکر خودش را دارد. همانگونه که درخشان گفته بود بازیکنانی که من جذب کردم به تاکتیک تیمش نمی‌خورد درحال حاضر هم برخی بازیکنان را در نفت می بینم که به تاکتیک من نمی خورند. برخی بازیکنان کنونی نفت در تیم ملی و تیم های باشگاهی هم بازی من بودند. تنها در فهرست زیر 23 سال جای خالی داریم و باید روی این نفرات کار کنیم.

از حیثیت فوتبال ایران و نفت دفاع می کنیم

 کریمی افزود: اکنون شرایط خوبی وجود دارد و بسیاری از بازیکنان به نفت لطف کردند. تعطیلی 8 روزه تمرینات به تیم ضربه زده است و بازیکنان از شرایط ایده آل دور هستند. برای جبران این امر باید زحمت زیادی بکشیم چراکه زمان کمی تا نخستین بازیمان مقابل گسترش فولاد که پنج شنبه برگزار می شود، داریم. کارمان سخت است اما بازیکنانی داریم که می‌توانند در ادامه مسیر به ما کمک کنند. امسال در لیگ قهرمانان آسیا هم هستیم و فصل سنگینی را پیش‌رو داریم. تلاش می‌کنیم آبرومندانه از حیثیت فوتبال ایران و باشگاه نفت دفاع کنیم.

در فوتبال ما هیچ چیز قابل پیش بینی نیست

او درمورد احتمال تغییر مالکیت باشگاه نفت در آینده ای نزدیک گفت: متأسفانه چیزی قابل پیش‌بینی نیست و هر اتفاقی ممکن است رخ بدهد. امیدواریم که بتوانیم کار را به خوبی پیش ببریم و اتفاقات خوبی برای باشگاه نفت و فوتبال ایران رخ بدهد.

تیم ملی از لحاظ امکانات در خوش بینانه ترین حالت تیم ششم آسیاست

 کریمی درباره امکانات فعلی تیم نفت تصریح کرد: مدیریت جدید شرایط ایده‌آلی را برای ما فراهم کرده است. متاسفانه در تیم ملی هم که می‌گوییم تیم اول آسیا هستیم در حالت خوشبینانه در حد تیم ششم آسیا هم نیستیم. مدیریت تیم نفت خوب برنامه‌ریزی می‌کند تا شرایط ایده‌آل باشد. کارهای تیم را جلو می‌بریم و باید دید در آینده چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

بازیکن بی کیفیت جایی در نفت طلاییه ندارد

سرمربی نفت طلاییه درباره بازیکنانی که علاقه مند با کارکردن با او بودند، اظهارداشت: آن ها به من لطف دارند، اما قسمت‌شان نبوده است. برای پیام صادقیان اتفاق خوبی رخ داد و به لیگ ترکیه رفته است که امیدوارم فصل خوبی در این کشور داشته باشد. با شرایطی موجود پیش می رویم و در صورت امکان در نیم فصل بازیکنان جدید و با کیفیتی می گیریم چراکه قصد جذب بازیکن بی کیفیت نداریم.

بازیکنی که به تاکتیک درخشان نخورد، در استقلال خوزستان بهترین است

کریمی درباره جذب بازیکنان خارجی اظهار داشت: برای استفاده بازیکنان خارجی جای خالی داریم و قرار شده چند بازیکن ابتدا به تمرینات ما بیایند و اگر کیفیت خوبی داشتند، آنها را جذب می‌کنیم. یک بازیکن خوب گرجستانی در نفت تهران داشتیم که متاسفانه به استقلال خوزستان رفت. او به تاکتیک کادرفنی قبلی نفت نخورد اما اکنون جزء بهترین بازیکنان تیمش است. سلیقه مربیان هم با یکدیگر متفاوت است، اما فکر می‌کنم سلیقه من با آقای ویسی یکی باشد چراکه او تابادزه را جذب کرد.

درخشان تمرین را 8 روز تعطیل کرد و این امر به معنی استعفا است

کریمی درباره استعفا ندادن حمید درخشان از سرمربی گری نفت گفت: خیلی خوب است که درخشان استعفا نداده اما اگر آقایان استعفا ندادند، چرا تمرین را تعطیل کردند؟ فدراسیون فوتبال باید مسائل را روشن کند. کل بازیکنان نفت برای رفتن به اردوی عباس آباد به ورزشگاه راه آهم آمده بودند. اتفاقاً من همان روز در کلاس مربی گری درجه B در ورزشگاه راه‌آهن بودم و در نهایت برگزاری اردو لغو شد. آقایان آن روز حتی به ورزشگاه هم نیامدند و فقط نیما نکیسا آمده بود. معنی این که یک مربی تمرینات را تعطیل می کند چیست؟ اگر من هم فردا به تمرین نیایم، یعنی کناره‌گیری کرده‌ام. اگر مریض شوم یا کاری برایم پیش بیاید، اطلاع‌رسانی و مشخص می‌شود چه اتفاقی براین رخ داده که چه روز نمی‌توانم بیایم.

آقایان هرچه دلشان می خواهد مصاحبه کنند

 او افزود: تمرینات تیم نفت که قرار است به لیگ قهرمانان برود و در لیگ برتر هم وضعیت خوبی ندارد، 8 روز تعطیل شد. معدود بازیکنی پیدا می‌شود که زمان تعطیلی تمرین تیم، به صورت انفرادی تمرین کند. با این حال فدراسیون فوتبال باید در خصوص این آقایان تصمیم‌گیری کند. درحال حاضر ما در نفت طلاییه هستیم و آقایان هم تا اندازه ای که دل‌شان بخواهد می‌توانند مصاحبه کنند. به هر حال این امر سوژه‌ای شده تا خبرنگاران به آقایان زنگ بزنند و مصاحبه کنند.

بوی پول به درخشان و دستیارانش خورده است

کریمی درباره اینکه آیا اعضای کادرفنی قبلی تیم نفت می توانند در تمرینات این تیم شرکت کنند یا خیر، گفت: کسی حق ندارد به تمرینات بیاید چراکه تیم نفت واگذار شده است و من می‌دانم مشکل‌ برخی افراد چیست؟ آن ها به این نتیجه رسیده‌اند داخل باشگاه پول آمده است. مدیریت جدید شرایط خوبی دارد و حالا آقایان به فکر افتاده‌اند. آیا درخشان و دستیارانش قبل از اینکه به نفت بیایند، شرایط این تیم را نمی دانستند؟

درخشان اولین مربی لژیونر ایران می شود

او افزود: شاید قسمت شده آقایان اولین مربی لژیونر شوند. قبل از اینکه الکساندر نوری هم مربی وردربرمن شود، کسی او را نمی‌شناخت و حالا او را به برنامه‌های ورزشی می‌آورند. حتی من که در آلمان بازی می‌کردم، الکس را نمی شناختم و حالا آقایان می‌توانند این رکورد را به نام خودشان ثبت کرده و اولین مربی لژیونر ایران شوند.

مقابل پرسپولیس روی نیمکت می نشینم

کریمی درباره اینکه برخی اعلام کرده اند او در بازی با پرسپولیس روی نیمکت نفت نمی شیند، گفت: نظر دوستان محترم است، اما روی نیمکت می‌نشینم و حتی اگر قسمت باشد کنار زمین هم می‌ایستم.

الاهلی ضعیف ترین حریف پرسپولیس است

او درمورد دیدار پرسپولیس و الاهلی عربستان بیان کرد: به نظرم این ساده‌ترین بازی پرسپولیس از ابتدای لیگ قهرمانان آسیاست چراکه حریفانی مانند الهلال و لخویا با الاهلی قابل قیاس نیستند. به نظرم الاهلی ضعیف ترین حریف پرسپولیسی هاست و آن ها در بازی رفت غافلگیر شدند چراکه الاهلی تیمی نبود که بتواند گل بزند. دیدید که در بازی رفت هم پرسپولیسی‌ها شکست 2 بر صفر را در 7، 8 دقیقه توانستند بازی را به مساوی بکشند. البته این فقط تحلیل من است.

هواداران پرسپولیس به کمتر از قهرمانی آسیا راضی نمی شوند

کریمی افزود: اگر بخواهم نتیجه را هم پیش‌بینی کنم پیروزی 80 به 20 به سود پرسپولیس است. البته در فوتبال گاهی اتفاقاتی رخ می‌دهد که نتیجه را تغییر می‌ دهد. دلم روشن است که پرسپولیس می‌تواند نتیجه بازی رفت را جبران کند چراکه بازی در ابوظبی برگزار می‌شود که ایرانی های زیادی دارد. اگر این بازی را ببرند، هواداران پرسپولیس هم به چیزی جز قهرمانی آسیا راضی نمی‌شوند.


دایی را ببینم راهم را کج نمی کنم

کریمی درباره اختلافاتش با علی دایی گفت: من و علی دایی هر وقت یکدیگر را می‌بینیم، با هم سلام‌علیک می‌کنیم و خوش‌وبش‌هایمان را داریم و این گونه نیست که راه‌مان را از هم کج کنیم. اختلاف در هر خانواده ای وجود دارد. ممکن است بین دو برادر، دو خواهر و یا پدر و پسر اختلاف باشد. ممکن است من و علی دایی باز هم همدیگر را ببنیم، اما راه‌مان را کج نمی کنیم. البته امکان دارد او 2 تا «تیکه» به من بیاندازد و من هم دو تا «تیکه» به دایی بیاندازم. البته او در بیان همیشه به من لطف داشته است، اما اختلاف در خانواده ممکن است پیش بیاید.

انتهای پیام/

اظهارات علی کریمی درباره وضعیت تیم نفت طلاییه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار